Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Det du går upp, det är sånt du behöver. Som din kropp behöver.

Det är musklerna som gör att du slipper få ont i lederna. Styrkan som gör att du kan få rida igen. Förutsättningarna för att kunna börja plugga.

BRA jobbat med vikten!

Jobbar du mycket med målbilder?

Idag har jag nyårsmätt mig!
Och kunde konstatera att jag på ca 2 år tappat 9 cm runt magen, utan att direkt ha jobbat för det (bara knärehab första året, började ju inte springa igen förrän våren 2013 och gym augusti 2013). Så nu blev jag motiverad att öka den siffran!

Nej alltså vi är bara fåniga efter att vi googlade "vad är crossfit" och fick fram detta: "Vi utför rörelser som stå, sitta, kasta, lyfta, putta, dra, klättra och springa helt naturligt. "

Haha! :D

Kul med utmaningen också, det är ju som sagt inte alla som sysslar med löpning och promenader :)
Svårt dock att bestämma vilka motionsformer som ska vara med, alla ser vi olika på vad som räknas som träning eller ej. Jag blir då definitivt trött av ett rejält dressyrpass, "min" pålle kan man verkligen inte glida runt på ;)

Japp, den ligger under "others". Så alla sånna varianter räknas in. Har tagit med löpning också, vore konstigt att utesluta det.

Jag tänkte inte på att det ligger under others. Så då har jag ju en sport iaf. Men så mkt gymmande lär det inte bli på ett tag tror jag.

Jag ser också ridning som träning, dock sker det så sällan att jag inte bryr mig :p
Men loggar ni all ridning? Annars kan man ju bara skriva in jobbiga pass.

Ja jag loggar ju all ridning, även en vanlig uteritt är ju på ett ungefär lika jobbigt som att cykla typ transportcykling? Så om det räknas borde ju ridning göra det. Kan jag tycka.
Men jag kan å andra sidan hålla mig till den andra utmaningen om det är så. ;)

Jag loggar all ridning utom skrittpass. Min häst måste man rida varenda steg, oavsett om det är ute eller på ridbana så nog är det träning allt! :)

Tar och startar året med en bild på hur jag ser ut i dagsläget också (och mitt fortsatta flyttkaos till hem.. skämt åsido, det är bara det där hörnet kvar nu). Känner mig rätt nöjd!
20140101_200325.jpg

Ska ta vettiga bilder rakt framifrån och från sidan när jag orkat flytta klösträdet, så jag kan jämföra med dom senare. Men just nu sätter febern stopp för det :(

KL

Mina mål för 2014:
Genomföra Göteborgsvarvet.
Börja åka skidor (kom igen snön!)

På köpet med löpträning och annan träning vill jag gå ner 5-10 kg.

kl

började dagen med en promenad till jobbet eftersom cykeln står där. Ganska skönt faktiskt!

Skönt! Jag ska också ut och gå en sväng snart, inte så mysigt väder dock men vad göra :p

cili, fin du är :) Och bara på den där bilden ser man ju att du har bra mycket mer plats att bo på nu :D

kl

Startade dagen med ett spinningpass 8.30. Svettigt som vanligt.. Blir nog ett pass på gymet senare idag med:)

Kollade hur mycket träning jag loggade förra året, nästan 230 timmar! Mer än en halvtimme om dagen i snitt ju, känns ju helt ok:bump: Sprungit 620 km med, aldrig sprungit så mycket i mitt liv som 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 371
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?