Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mineur tack för ditt svar! Jag önskar såå att jag fått vara i Skottland under valet och fått känna vibbarna. Skottland är verkligen ett av mina favoritländer (faktiskt så är min häst halvskotte! Hans pappa är en skotsk Highlandponny, born and raised i högländerna :)), men jag tror som du att unionens bevarande är väldigt positivt. Både för UK som helhet och för världen.

... för att inte vara helt off topic så sprang jag ett lopp på 25 km i lördags. Det var riktigt slitigt, inte alls som veckan innan då jag sprang Sthlm Halvmarathon på lätta ben. Detta var dock en bra mycket tyngre bana med stig, skogsväg, löpning över stubbåkrar (!) och resterande del mest grusväg. Jag tog mig i mål på 2:08 (5:04 min/km i snitt) och hade absolut inte kunnat springa snabbare så som dagsformen var. Tog en total vilodag igår då ffa baksida lår, vader och rumpa kändes riktigt slitna. Idag blir det ridning, styrketräning och yoga.
 
Min helg har varit riktigt svajig faktiskt... blä... godis båda dagarna, ont av magkatarr så konstant sug efter mat och en lätt förkylning så jag har inte känt mig på topp beach-mässigt.... På plussidan blev dans i lördags och en promenad i duggregnet igår kväll. Det var faktiskt skönt att komma ut en sväng även om hösten kom på riktigt igår från typ ingenstans.
 
Vad kul att du känner så @snow! Du är välkommen över på besök när du vill! Och ptja, hästen också för all del... :D

KL

Min helg har också varit svajig och jag har inte alls hunnit med vad jag ska. Jag har dock haft mycket kul och mått väldigt bra, så det är väl av bra anledningar antar jag. Har dock vaknat med raspig hals i två dagar nu, hostar samt nyser mer än normalt och har haft en förkylningsblåsa på tungan i fem dagar, så jag är lite orolig för att det är någon förkylning som håller på att utvecklas i mig... :( Skippar träning idag också av den anledningen, och dessutom har jag massor av andra saker att hinna med innan jobbet idag. Känns inte alls okej att ha tränat så lite de senaste dagarna, men jag satsar hårt resten av veckan istället och har planerat in bra och allsidig träning både tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Det får bli bra så!
 
Även min helg har varit svajjig. Godis, pizza och Max.... Eh.

Idag har jag en riktigt djävulsk träningsvärk i kroppen. Känns sådär när man inte tränat, utan jobbat...
 
Jobbigt att era helger också har varit lite upp och ner @Mineur och @Sleepan men jag måste faktiskt säga att det känns väldigt skönt att jag inte är ensam om att ha de så ;) Så tack för att ni delar med er! :D
 
Jobbigt att era helger också har varit lite upp och ner @Mineur och @Sleepan men jag måste faktiskt säga att det känns väldigt skönt att jag inte är ensam om att ha de så ;) Så tack för att ni delar med er! :D

Haha, inga problem! ;)

Dock var fan min vikt den lägsta på ett par veckor idag, haha. Otippat.
Har ju dock gymmat en hel del sista tiden, så det kanske börjat hjälpa upp förbränningen.
Idag har jag tänkt träna ben! Ligger dock i sängen nu. Iklädd träningskläder... Haha.
 
1 h gruppyoga idag som start på veckan. Ska iväg i helgen fre-sön så då kan jag inte räkna med någon träning så om det känns ok ska jag försöka springa både tis,ons och tors och iaf få till 15 km eller nåt sånt denna veckan. Skulle kunna springa idag med men vi får se, ska lägga mig och ta ett härligt skumbad nu så det får bli i em isf. Är ledig idag men jobbar sen tis-fre så ska passa på o nuta av ledigheten tänkte jag. Och det är kallt och grått ute så ett bad känns perfekt:D

Min helg har väl varit ok. Blev ingen löpning efter jobbet igår dock pga kaosig dag på jobbet och åt lunch kl 15.00. Pallar inte springa direkt efter det och hade typ inte pallat att springa och hoppa över maten heller. Var ju sjuk i förra veckan med (har lite hosta som hänger kvar) men tränade ändå på ok. Tot strax över 10 km joggat och ett par pw samt yoga. Inte lika mycket som vanligt men ok:)
 
@Sleepan Nu har jag bokat in mig på kvällspasset på onsdag, hojta till om du också kommer dit :)

I övrigt är jag obeachig. Äter nämligen polly. Försöker motivera mig att plugga muskelfästen, och för att göra det krävs idag en muta av det slaget.
 
Jag har inte kunnat träna ordentligt på veckor pga lite kli i halsen och nu har det blivit mycket värre, fint såhär dagarna innan Lidingöloppet :( Har ni några bra huskurer för att friskna till snabbt? Just nu sätter jag hoppet till te gjort på ingefära, honung och citron kombinerat med ipren.
 
@Sleepan Nu har jag bokat in mig på kvällspasset på onsdag, hojta till om du också kommer dit :)

I övrigt är jag obeachig. Äter nämligen polly. Försöker motivera mig att plugga muskelfästen, och för att göra det krävs idag en muta av det slaget.


Det 19.45 eller? Känns lite sent, men eventuellt :)
 
Jag har inte kunnat träna ordentligt på veckor pga lite kli i halsen och nu har det blivit mycket värre, fint såhär dagarna innan Lidingöloppet :( Har ni några bra huskurer för att friskna till snabbt? Just nu sätter jag hoppet till te gjort på ingefära, honung och citron kombinerat med ipren.
hoppas det går över innan lördag! zyx och kan jang brukar jag ta till i såna lägen.
 
Idag har jag dansat och det börjar sätta sig, sakta men säkert. Får dock ont i ryggen och kände att ena höften sa ifrån:(

Just nu bär jag dessutom en massa äpplen under dagarna så att jag får min vardagsmotion kan man säga:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp