Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej tråden. Jag tränar inte alls just nu. Trillade av min häst i tisdags och landade på huvudet. Blev ambulans in till akuten och konstatetat att jag har två frakturer på kotutskott i nacken, kotkompression i bröstryggen, bruten näsa och så fick jag fyra stygn innanför läppen pga ett djupt sår. Måste ha stödkrage i två veckor, sen är det dags för ny röntgen, men de säger att jag kommer bli helt bra.

Jobbigast precis just nu är att jag inte får äta pga infektionsrisken av såret i munnen. Så efter två dygn på endast vätska är jag rätt vek. Får förhoppningsvis börja äta imorrn om såret ser bra ut på återbesök.
Men vilken otur! :( krya på dig som sjutton! <3

Hej tråden. Jag tränar inte alls just nu. Trillade av min häst i tisdags och landade på huvudet. Blev ambulans in till akuten och konstatetat att jag har två frakturer på kotutskott i nacken, kotkompression i bröstryggen, bruten näsa och så fick jag fyra stygn innanför läppen pga ett djupt sår. Måste ha stödkrage i två veckor, sen är det dags för ny röntgen, men de säger att jag kommer bli helt bra.

Jobbigast precis just nu är att jag inte får äta pga infektionsrisken av såret i munnen. Så efter två dygn på endast vätska är jag rätt vek. Får förhoppningsvis börja äta imorrn om såret ser bra ut på återbesök.

Men fy sjutton, din stackare! Krya på dig! Kram

@Kiwifrukt Ah jag förstår, men skönt att du har hittat ett par stövlar som funkar bra till det mesta :)

@snow Fy vad läskigt :eek: Hoppas på ett snabbt tillfrisknande och att du får börja äta snart!

Själv ska jag iväg till stallet nu och imorse tränade jag vidare med lite kampsport, slag och blockeringar. Jag är ur form, men har fortfarande en ganska bra känsla i kroppen för hur det ska kännas.

Men kära värld! Tack och lov att det inte gick värre och glädjande att läkarna säger att du ska bli återställd. Håller tummarna för att du får börja äta imorgon!

Stor kram till dig!

@snow Fy fasiken alltså, vad läskigt och vilken otur att landa så! :( Bra att prognosen verkar god i alla fall. Hoppas du repar dig någorlunda efter detta, stor kram!

Jag säger bara det: träningsvärken kommer vara ett faktum imorgon :laugh: Framför allt baksida lår och rumpa. Gymmade med syrran idag, tänkte passa på innan gymkortet går ut. Vi körde bland annat bulgariska utfall i smithen, det känns redan nu kan jag tala om :D

Väl hemma lite yoga, videon som tipsades om ovan för upper back pain, perfekt för min stela rygg. :up:

Hade tänkt träna vidare lite med kampsporten ikväll, men blev avbockad på lektionen och känner mig inte helt hundra. Nu tittar jag på film och vilar istället.

Här är det världens busväder, jag tror aldrig jag har varit så blöt rakt igenom alla kläder eller frusit så mycket som när jag kom hem från stallet idag. Men, jag gick en halvtimmes promenad med hästen trots allt, kanske mest för att det faktiskt inte regnade när jag hämtade in henne från hagen, men också mycket för att hon ska vänja sig vid att motionera i alla sorters väder. Känner mig alltid så stolt över mig själv när jag tagit mig ut och gjort något även om det kändes motigt innan. :up:

@zassoo

Nu vet inte jag vad du har gjort med ryggen men för mig fungerar bara träning mot ryggont! Blir stel och öm och sitter konstigt (ffa när jag pluggar mycket) och då hjälper bara styrketräning.

Och utfall i smith är :love: Ska köra bulgariska nästa gång!

@zassoo

Nu vet inte jag vad du har gjort med ryggen men för mig fungerar bara träning mot ryggont! Blir stel och öm och sitter konstigt (ffa när jag pluggar mycket) och då hjälper bara styrketräning.

Och utfall i smith är :love: Ska köra bulgariska nästa gång!

Jag fick nackspärr i helgen men det sitter i övre ryggen, nedanför skulderbladet på höger sida typ. Nu har det mesta släppt och jag är bara lite stel men det känns som att det blir bättre hela tiden, tror det bara är bra att jag rör mig mycket. Vet inte vad det beror på, gissar på kombination av dålig arbetsställning vid plugg samt dåliga kuddar.

Oerhört effektiv övning verkligen! Baksida lår skakar just nu :laugh:

@zassoo Det är precis där jag också brukar få ont, just höger sida också. För min del är det absolut att jag sitter helt vrickat när jag pluggar..

Ja den är bra! Har precis börjat få in tekniken ordentligt också, tidigare puttade jag ut höften så mycket när det blev jobbigt (tänker på mig själv ungefär som en häst som puttar ut ytterbogen :laugh:) men nu när jag håller in den tar övningen så himla mycket bättre.

@snow Usch vad läskigt och obehagligt! Verkligen tur i oturen att prognosen är god från en sådan rejäl vurpa!! Krya på dig snabbt!!

Jag har gjort min korta morgonyoga för 5 dagen på rad! Klapp på axeln! Idag blir det ridning som motion men sen blir det fest ikväll ;) Får satsa på att dansa bort kalorier där.

@snow vad läskigt! Krya på dig och hoppas du blir så bra som läkarna säger!

Kl

Jag var skittrött i morse men tog mig i kragen och bokade in mig på en timmas yoga direkt efter jobbet, packade träningsväskan och tog bilen så jag kan ta mig dit. Blir nog jätteskönt och bra inledning på vad som verkar bli en lugn och avslappnad helg. :) får se om jag kan sluta gäspa tills dess...

@zassoo, jag hade också något liknande för några veckor sen, tror att det var en kombination av att jag ofta ligger och sover i konstiga vinklar, samt tunga lyft i stallet (två av hästarna som inte är mina har enorma vattentunnor, samt att en annan häst har en hink med trasiga handtag, men nu har jag löst problemet genom att helt enkelt fylla på vattnet från min egen hink och gå många gånger). Det gick över med Ipren och lite lätt rörelse.

Men herregud vad obehagligt @snow, och så fantastiskt oturligt! Krya på dig i massor, jag lider med dig!

Låter som att @GoLightly fick sig en flygtur också, vilken jobbigt farlig sport det är vi sysslar med egentligen...:crazy:

Ta hand om er!!

För mig har livet varit betydligt mer lyckat på senaste. I går körde jag ett långt självständigt gympass med fokus axlar + rygg + triceps, och jag konstaterar nöjt att jag det svider rejält i samtliga av dessa muskler idag. I eftermiddags blev det ett tufft mage & ben-pass på gymmet tillsammans med min vän, vilket var både roligt och smärtsamt.

Vila, lussebullskoma och julshopping imorgon - sedan blir det gymmet igen på söndag morgon! :)

Men herregud vad obehagligt @snow, och så fantastiskt oturligt! Krya på dig i massor, jag lider med dig!

Låter som att @GoLightly fick sig en flygtur också, vilken jobbigt farlig sport det är vi sysslar med egentligen...:crazy:

Ta hand om er!!

Visst är det, men jag klarade mig fint den här gången och är bara lite stel idag. Var så långt till marken att jag hann landa bra ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 918
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 531
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka