Sv: Beach 2014
Ska jag vara ärlig måste jag tacka min tandställning för att jag blivit av med småätandet en gång för alla. ALLT fastnar i tandställningen. Och jag är lat av naturen. Och eftersom jag inte orkar pilla matrester i en timme för att jag småätit i några minuter - så småäter jag helt enkelt inte

Och det har gjort att jag 1. blivit av med behovet att alltid ha något att tugga på och 2. lättare blivit av med sockerberoendet.
Jag har (fram till nu då, iom utmaningen) ätit lite naturgodis någon gång i veckan. Där har även naturgodisar med yoghurt eller belgisk choklad funnits, och eftersom det är skapligt sockerrikt så är det slut med det. Annars äter jag frukost, lunch och middag, något mellanmål ibland osv. Räknar inte, loggar inte och mäter inte. Jag tror jag har hittat "mina" portioner och mitt sätt att äta, och det gör att jag håller mig "duktig" och bibehåller en "god karaktär". Med tanke på att jag haft en hel del problematik med maten under hela mitt liv så känns det skönt att ha kommit till den här nivån. Men man får kämpa ett tag innan det fastnar! Jag tror att du Mammas skulle klara det utmärkt, med tanke på att du är så himla duktig med träningen. Lyckas du bara vänja kroppen vid det nya sättet att äta och verkligen får in det i huvudet, så är det lättare att bibehålla det och "vara duktig"!
Jag kanske ska tillägga att jag äter inte bröd, ris, potatis, pasta etc, dvs de klassiska kolhydraterna. Ibland slinker det ned lite grand, men väldigt små mängder - så fort jag får i mig större mängder mår jag riktigt dåligt och det har vid det här laget satt sig på hjärnan, vilket gör att det är lätt att undvika det. När jag fortfarande åt sådant så var jag också oftare sugen på sötsaker
Så jag tror att det gäller att hitta
sin hälsosamma grej. Man behöver inte haka upp sig och följa dieter slaviskt, utan man behöver hitta det som passar en själv. Lite som att välja ett par skor - det är jobbigt att gå in ett par nya skor, men när man väl gått in dem så är de skorna de skönaste man äger. Men väljer man fel par skor så händer det att man fortsätter få skav även efter att man gått in dom
(Oj vad långt det där blev)