Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska jag vara ärlig måste jag tacka min tandställning för att jag blivit av med småätandet en gång för alla. ALLT fastnar i tandställningen. Och jag är lat av naturen. Och eftersom jag inte orkar pilla matrester i en timme för att jag småätit i några minuter - så småäter jag helt enkelt inteOch det har gjort att jag 1. blivit av med behovet att alltid ha något att tugga på och 2. lättare blivit av med sockerberoendet.
Annars äter jag frukost, lunch och middag, något mellanmål ibland osv. Räknar inte, loggar inte och mäter inte. Jag tror jag har hittat "mina" portioner och mitt sätt att äta, och det gör att jag håller mig "duktig" och bibehåller en "god karaktär". Med tanke på att jag haft en hel del problematik med maten under hela mitt liv så känns det skönt att ha kommit till den här nivån. Men man får kämpa ett tag innan det fastnar!
Väldigt klokt skrivet måste jag säga!Lite som att välja ett par skor - det är jobbigt att gå in ett par nya skor, men när man väl gått in dem så är de skorna de skönaste man äger. Men väljer man fel par skor så händer det att man fortsätter få skav även efter att man gått in dom![]()
Ska jag vara ärlig måste jag tacka min tandställning för att jag blivit av med småätandet en gång för alla. ALLT fastnar i tandställningen. Och jag är lat av naturen. Och eftersom jag inte orkar pilla matrester i en timme för att jag småätit i några minuter - så småäter jag helt enkelt inteOch det har gjort att jag 1. blivit av med behovet att alltid ha något att tugga på och 2. lättare blivit av med sockerberoendet.
Annars äter jag frukost, lunch och middag, något mellanmål ibland osv. Räknar inte, loggar inte och mäter inte. Jag tror jag har hittat "mina" portioner och mitt sätt att äta, och det gör att jag håller mig "duktig" och bibehåller en "god karaktär". Med tanke på att jag haft en hel del problematik med maten under hela mitt liv så känns det skönt att ha kommit till den här nivån. Men man får kämpa ett tag innan det fastnar!
Väldigt klokt skrivet måste jag säga!Lite som att välja ett par skor - det är jobbigt att gå in ett par nya skor, men när man väl gått in dem så är de skorna de skönaste man äger. Men väljer man fel par skor så händer det att man fortsätter få skav även efter att man gått in dom![]()
Llaika, jag märker stor skillnad i sötsug när jag äter ordentligt. Överäter jag (dvs för stora portioner) blir jag sötsugen, samma sak om jag hoppar över måltider.
Motivationen för mig är hur fräsch jag vet att jag kommer känna mig. Jag tycker verkligen om godis och därför har det blivit varje dag nu en period, men samtidigt vet jag att jag ångrar mig efteråt, varje gång. När jag haft perioder med godisuppehåll eller begränsat sockret till en dag/vecka så har jag mått så mycket bättre både fysiskt och psykiskt. Dessutom har jag upplevt den här bakiskänslan som socker faktiskt kan ge, och då blir jag lite avskräckt att jag nu kan äta så mycket större mängder och inte känna någonting.För övrigt är du och LV, och Ninnurur (och fler om det är fler som undviker socker helt) asduktiga. Själv äter jag godis varje dag.Borde börja, ser ut som att jag lagt på mig under sommaren, när jag kollar i speglarna. Vet inte riktigt hur jag ska hitta motivationen dock.
Dagens stora fråga: ben på gymmet eller bodypump?