Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låt honom komma med egna idéer om vad, hur och hur ofta han vill träna, säg att du gärna ställer upp med tips och råd om han vill (men kasta det inte över honom för ofta ens om det är med all välvilja, då blir man lätt less som rådmottagare). Och framför allt: fråga om han vill att du ska pusha på för att han ska komma ut, vissa tycker ju att det är jättebra medan andra mest känner tvång över träningen då. Helt enkelt låta honom sätta gränsernaSambon ska göra ett nytt försök att komma igång och träna, och jag vill verkligen peppa honom! Idag köpte han till och med träningstights att springa i, så seriös har han aldrig varit tror jag Jag vill vara peppande och stöttande men inte sätta någon press på honom, har ni några tips? Just nu har jag ju svårt att träna själv av förklarliga orsaker men så fort jag är ok igen vill jag börja träna igen, skulle vara kul att träna tillsammans någon gång ibland också.
Låt honom komma med egna idéer om vad, hur och hur ofta han vill träna, säg att du gärna ställer upp med tips och råd om han vill (men kasta det inte över honom för ofta ens om det är med all välvilja, då blir man lätt less som rådmottagare). Och framför allt: fråga om han vill att du ska pusha på för att han ska komma ut, vissa tycker ju att det är jättebra medan andra mest känner tvång över träningen då. Helt enkelt låta honom sätta gränserna
En peppande grej för honom själv är att börja med ett konditionstest (exempelvis Cooper), då har han något bra att jämföra sina framsteg med framöver.
Vill gärna se bild! Jag gör lite liknande, skriver vad jag gjort så jag har lite koll.Har skrivit i min dagbok varje dag den senaste veckan och JÖSSES vad det fungerar bra! Skriver ned när jag vaknar, när jag somnar, ungefärligt matintag (typ "lunch - fiskrisotto", inga exakta tider eller mängder), om jag gjort något utöver det dagliga (som t.ex idag - massage + lastat in alla höbalar från transporten till stallet), om jag vilat eller tränat och vad jag i så fall tränat. Samt det viktigaste - dagens mående!
Jag börjar skriva i den på morgonen, skriver lite sporadiskt under dagen och fyller sedan i det sista på kvällen. Senaste veckan har jag varit förkyld och jag kan verkligen se mönster från t.ex sömn och mat i kombination med humör och hur förkylningen svängt. I natt sov jag t.ex. tolv timmar och förkylningen gick från jävlig till borta
Ska verkligen försöka få till en evighetsrutin på detta. Hett tips till er andra också!
Observera dock att det inte är någon kontrollerande mat- och motiongrej, det är faktiskt viktigt att inte skriva detaljer på den biten. Frukost/lunch/middag/övrigt-kategorier har jag, för då vet man ungefär vilka tidsaspekter det handlar om. När det kommer till träning skriver jag "vilodag" + ev orsak om vilodagen var oplanerad (som i lördags "vilodag, för sjuk", vilket man sen förstår under "känsla"-delen") och om jag tränat skriver jag i vad jag genomfört för pass samt ungefärlig tid (och om det gått bra går också in under känsloavsnittet). Har ett avsnitt för vardagsmotion också, dvs sådant jag inte tänker på som ren träning men som ändå är rörelse utöver det vanliga, som t.ex. dagens inlastning av hö.
Ska fota någon dag och visa hur det ser ut, om ni är intresserade?
Kan ni ha något gemensamt mål? Ett lopp eller helt enkelt en fin tur att se fram emot.Sambon ska göra ett nytt försök att komma igång och träna, och jag vill verkligen peppa honom! Idag köpte han till och med träningstights att springa i, så seriös har han aldrig varit tror jag Jag vill vara peppande och stöttande utan att sätta någon press på honom, har ni några tips? Just nu har jag ju svårt att träna själv av förklarliga orsaker men så fort jag är ok igen vill jag börja träna igen, skulle vara kul att träna tillsammans någon gång ibland också.
Kan ni ha något gemensamt mål? Ett lopp eller helt enkelt en fin tur att se fram emot.
Kan ju också vara att genomföra något särskilt pass tillsammans, eller var för sig med gemensam uppvärmning. Ett intervall- eller backpass kan ju vara ett mål i sig.Lopp tror jag är uteslutet, i alla fall i nuläget. När jag skulle springa Tjejmilen sa sambon: "Men kan du inte bara springa 10 km här hemma?"
Det gemensamma målet kanske kan vara att känna oss starka och snygga till bröllopet i sommar
Dagens motion blev 11,5 km promenad med vännina. Tänk vad roligare promenader blir när man kan snacka lite skit