Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej och välkommen! :) Jag är ungefär på samma startvikt (pendlar 75-76 kg just nu) och vill ner under 70 kg. Så kul med nån som gjort liknande resa, pepp för mig. :) Tycker du har väldigt ambitiösa mål! En annan är ju en ren soffpotatis, nästan. :p

Haha alltså jag älskar egentligen att springa. När jag väl kommer ut kan jag gärna lulla på länge. Hög musik i öronen, skog och se hundarna springa runt när jag lullar på i min egna värld är asnice :D

Alltid kul med folk som gör liknande resor! :up:

Ny vecka! Vad har ni för mål? :)
Att springa ett redigt långpass, helst två! Kan eventuellt ha råkat anmäla mig till en flerdagarsgrej i vår ihop med en kompis som är fan så mycket snabbare! (men jag orienterar bättre så hon borde ha ett visst intresse av att hålla sig i närheten).

Lårkakan är inte speciellt spännande.. Men kanske blir imorn när jag ska ur sängen.. :p :angel: :crazy: Haha
Nå, hur intressant blev det?
Jag är bollrädd. Springer helst åt andra hållet om det kommer en boll farande.

Har även jag fixat lite matlådor under helgen, eller komponenter till matlådor åtminstone! Kyckling, färsbiffar och så ligger torsk på tining - jag har dock noll koll på hur man tillagar torsk utöver i äggsås, så är det någon som har tips på smarrig kryddning så får ni gärna hojta :)
Jag gillar att ha tomatsås på torsken, och så in i ugnen. Ost uppepå om man vill.

Har haft en aktiv helg och det märks nu! Storstädning och promenader med hästen, sen har jag varit många timmar i stallet varje dag också. Härligt! Idag blev det ca 3,5 km promenad i stan.

I morgon blir det troligtvis gym. Resten av veckan är oskriven. :)

Är lite smått sugen på att hänga på jobbets lag till vårruset! Kanske går hela vägen men det är ju långt tills dess. Kanske hinner börja jogga lite och kan springa del av sträckan. :) känns som en lite rolig milstolpe eftersom jag måste upprätthålla benträningen om jag ska kunna börja springa. Har aldrig sprungit nåt lopp innan men man ska väl utmana sig själv med jämna mellanrum. :D

Nå, hur intressant blev det?
Jag är bollrädd. Springer helst åt andra hållet om det kommer en boll farande.

Faktiskt inte så intressant.. eller hur man ska säga, det känns mest när jag lägger vikt på enbart det benet, typ som när man ska ur bilen, helt ok när jag håller igång! Kände dock att jag dragit till någon muskel i ryggen också, men det går väl över, träning imorn så det är bara att springa och se glad ut.. ;)

Haha jag är likadan. När det var fotboll i skolan så brukade jag gömma mig bland alla andra för att ingen skulle passa till mig:p

Samma här. När jag blev lite äldre och stark gjorde jag alla bollsporter till kontaktsporter istället. :angel:

Fotboll som är så kul! :love:
Men det är tur att vi är olika! :up:

Hej tråden, jag är trött i benen. Idag har jag promenerat mer än vanligt och det känns! Först gick jag extra långt till bussen i morse pga att jag tog en annan buss än vanligt, det blev 30 minuter. Sen på vägen hem tog jag också en annan buss som stannade vid en helt annan hållplats, tog 35 minuter att gå hem därifrån. Sen på kvällen skulle jag till stallet men maken jobbar natt så bilen var upptagen och jag ville inte cykla i snömodden. Fick ändå skjuts till stallet men fick gå hem, 40 minuter där... :p Hej och hå!

I stallet fick jag lite bålträning, red barbacka :D Gick ganska bra faktiskt och galoppen kändes superbra när jag verkligen slappnade av i låren och blev mer följsam, det är svårt med sadeln.

Ja, sen har jag yogat också, dag 24 på yoga camp. Nu sitter jag och värmer mig framför brasan och har precis kvällsfikat med yoghurt och några bitar mörk choklad :d

Imorgon cirkelfys! :banana:

Torsk (kryddad med chili, lime, dill och gräslök) och grönsaksbuljongsris har nu hamnat i matlådor - ser fram mot luncherna :d

Började morgonen med lite styrka. Slängde på några vikter på stången och tänkte "40 kg blir ju bra" och efter ett enda marklyft så undrade jag varför det var så jädra tungt, jag klarade ju 45 med lätthet förra veckan!? :confused:
Tills jag kom på att, just ja.. 20 kg stång och 20 kg vikt x 2 blir ju faktiskt 60 kg :p

Började morgonen med lite styrka. Slängde på några vikter på stången och tänkte "40 kg blir ju bra" och efter ett enda marklyft så undrade jag varför det var så jädra tungt, jag klarade ju 45 med lätthet förra veckan!? :confused:
Tills jag kom på att, just ja.. 20 kg stång och 20 kg vikt x 2 blir ju faktiskt 60 kg :p

Haha! :laugh: Räkna matte och träna samtidigt är inte min grej heller :D

Tränade underkropp igår på gymmet, gick kalas! Jag har lite mysträningsvärk i lår och rumpa idag, lika bra att njuta, imorgon kommer det garanterat ha utvecklats till något outhärdligt smärtsamt :nailbiting: Väldans tur att det blir överkropp på gymmet imorgon.

Sitter just nu och mumsar på mörk, sockerfri choklad. Smakar skit, men jag var sugen sååååatteeeee...

Eftersom hela min kropp kändes sliten och väldigt trött idag så körde vi lite mer fokus på smidighet och endast några få jobbiga övningar idag, skönt!

Tränade underkropp igår på gymmet, gick kalas! Jag har lite mysträningsvärk i lår och rumpa idag, lika bra att njuta, imorgon kommer det garanterat ha utvecklats till något outhärdligt smärtsamt :nailbiting: Väldans tur att det blir överkropp på gymmet imorgon.

Sitter just nu och mumsar på mörk, sockerfri choklad. Smakar skit, men jag var sugen sååååatteeeee...
Jag gjorde samma sak nyss :o det var förvånansvärt belönande, bara tanken av att äta choklad räckte tydligen :p

1,5h jobbig fotbollsträning DONE! :p :love:
Benen hade inte riktigt återhämtat sig sedan matchen i söndags.. men det var bara att lattja med! :D
Cyklade dit och hem, så ca 1mil cykel också - nu en varm skön dusch! :)

Ikväll var det cirkelfys! Alltså satan i gatan - så jobbigt men så kul! :D:D Mycket puls, mycket styrka.

Stationerna:

1. Kettlebellswingar
2. Löpintervaller "idioten"
3. Utfall med skivstång
4. Situps på boll
5. Benböj med skivstång
6. Russian twists
7. Armhävningar, ena handen på medicinboll
8. Plankan till utfall och lyfta vikt över huvudet
9. Skivstångsrodd

Hög puls genom alla 3 varven. Tredje och sista varvet var "hårdrocksvarvet" :laugh:

Igår var det kettlebell, ett axelmosarpass, som instruktören sa. Hehe, ja. Det gör ont idag. Så idag var det dansdags. Svettigt och glädjefyllt!

Imorgon blir det stallet. På torsdag är det dags för vaccination igen, så får se om det blir träning efter det, eller om jag ska vila istället.

Mindre bra är att jag borde ha lagat mat ikväll, men det blev yoghurt som vanligt. Fastnade på Zalando istället.... Så nu har jag fortfarande ingen matlåda till imorgon. Men kanske kan plocka ihop något lite snabbt imorgon bitti.

Ny vecka! Vad har ni för mål? :)

Träningen går jättebra för mig just nu, ska köra på likadant i två veckor till. Sen ska jag prova maxa och direkt jag har nått målen så är det slutbulkat för min del :p :nailbiting: Nu är det dags för ett överkroppspass!

Målet för veckan är att slänga in lite yoga, styrketräning eller promenad när omständigheterna tillåter. Igår spenderades exakt hela dagen på soffan med mycket febrig bäbis, hon mår dock bättre idag men istället verkar maken vara på väg ner i sjukdomsträsket. Så jag tar tillvaron på volley just nu, det får bli vad det blir. :)

Blev inget gym igår, det blir idag istället! :) Var i stallet ett tag igår men inget ansträngande.
Idag ska jag köra helkropp som förr i tiden! Ser fram emot att ta i lite och längtar efter att kunna köra sådär så det är riktigt jobbigt... bara känna puls, adrenalin och endorfiner! :d Pga skaderisk vågar jag inte ta ut mig nu i början men varje pass är ett steg närmare vad jag vill.

Var kommer vikten in i det hela? :D Har man den på golvet framför sig och plockar upp/lägger ner vid övergången?

Haha jag visste inte hur jag skulle förklara :p Men ja, vikten ligger på golvet framför en. Sen ställer man sig i en hög planka (dvs med händerna i backen), kliver fram med t.ex. höger fot så att den hamnar utanför höger hand, sätter i vänster knä i backen, lyfter upp vikten med raka armar över huvudet, sätter ner vikten igen och återgår till hög planka.

Blev det mer förståeligt nu? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 654
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden