Beach 2017 del II

Blev en liten pw/jogg igår med vår valp. Valpar ska tydligen helst inte jogga pga lederna men han får hänga med ändå då jag kör intervaller mellan promenad/power walk och jogging.

I morse lämnade jag minstingen själv på förskolan, så då passade jag på att styrketräna. Hade lagt ner ombyte men glömt handduk, så fick tvätta av mig det värsta svetten på toaletten. För ingenting kunde få mig att välja bort träning, det är sån lyx att få träna på förmiddagen :D:love:
Så 3 pass redan denna vecka, jag är på gång igen :banana:
 
Jag älskar att mitt gym är ett sådant ställe där folk vänligt erbjuder sig att hjälpa till när de ser att man kämpar med klämmorna på skivstången, där nån ber om ursäkt för att man fick vänta medan de fyllde på sin vattenflaska vid fontänen, och där man kan få en massa bra tips från en PT och nästan ett helt pass gratis bara för att han råkar vara ledig och uttråkad. :love:

P.g.a ovan nämnda PT:s inblandande blev passet inte riktigt som jag hade planerat, men jag fick lära mig en rad nya varianter på övningar och grejer! Skitkul! Axlar och rumpa blev det mest, med lite baksida lår och bröst inkastat här och var :)

Nu blir det träningsvila i tre dagar då vi ska köra ner till York för att gå på bröllop. Jag ser så sjukt mycket fram emot att bo på lyxigt hotell (vi valde att kosta på oss att bo på samma ställe som bröllopet är på, annars är vi vanligtvis lite mer budget-människor :p), äta hotellfrukost och klä upp mig till tänderna i dagarna tre! :D
 
Låter som ett mycket trevligt gym @Mineur :D :up:

Jag körde en timme innan jobbet idag (började 14:00 ;)), ganska bra pass om jag får säga det själv :D

Uppvärmning:
32 double unders
16 utfallssteg
8 burpees
x3

Sen superset med
Bulgarian split squats 12 kg kettlebellx2 10 rep/ben
"Skridskosteg" med 6-8 kg kettlebell x 20
x3

Räckhäng 30 sek
12 hollow rocks
x3

Banded face-pulls 12 rep
Bicepcurls 15 kg 8 rep
x3

Avslutade med lite axel prehab samt double unders (nytt hopprep) och stretch :)
 
Mår fortfarande inte bra. Halsen gör ont och jag har fått det där trycket över bröstkorgen som jag hade för några år sen när läkaren sa att det var stress. Vet inte, jag är kanske stressad? :( Känner mig liksom rätt pigg men har ont konstant i halsen/svalget/munnen. Sista dagen innan semestern, jag behöver verkligen vila...
 
Usch vad tråkigt @zassoo :( kan trycket över bröstet ha att göra med att du är orolig/ledsen/stressad över att ha problem med halsen o munnen igen? Håll ut, en dag kvar bara så får du lite välförtjänt semester sen! Kram :heart

-----------

Träningsvärk i hela gluteus maximus idag + ner i hamstring :D Bulgarian split squats och skridskosteg vet man var de tar ;)
Nu blir det mest troligt vila i tre dagar, idag jobb sen direkt till Malmö för att umgås med vänner, ev Köpenhamn imorgon om vädret är fint sen kräftskiva på kvällen. Söndag antagligen lite trött och sliten och måste handla inför veckan som kommer då vi båda är tillbaka i arbete igen efter semestern. Så kaaaanske ett yogapass sön em beroende på exakt hur sliten jag är men vi får se :p

Just det! Nu är jag anmäld till boxmästerskapet tillsammans med en annan tjej i boxen (man tävlar i par). Ångrar mig redan lite efter att ägaren berättade att det brukar inte vara så många lag men desto fler som tittar :rofl: haha känns som att målet blir att bara inte skämma ut mig totalt :D
 
Usch vad tråkigt @zassoo :( kan trycket över bröstet ha att göra med att du är orolig/ledsen/stressad över att ha problem med halsen o munnen igen? Håll ut, en dag kvar bara så får du lite välförtjänt semester sen! Kram :heart

-----------

Träningsvärk i hela gluteus maximus idag + ner i hamstring :D Bulgarian split squats och skridskosteg vet man var de tar ;)
Nu blir det mest troligt vila i tre dagar, idag jobb sen direkt till Malmö för att umgås med vänner, ev Köpenhamn imorgon om vädret är fint sen kräftskiva på kvällen. Söndag antagligen lite trött och sliten och måste handla inför veckan som kommer då vi båda är tillbaka i arbete igen efter semestern. Så kaaaanske ett yogapass sön em beroende på exakt hur sliten jag är men vi får se :p

Just det! Nu är jag anmäld till boxmästerskapet tillsammans med en annan tjej i boxen (man tävlar i par). Ångrar mig redan lite efter att ägaren berättade att det brukar inte vara så många lag men desto fler som tittar :rofl: haha känns som att målet blir att bara inte skämma ut mig totalt :D

Ja det kan säkert ha någonting med saken att göra. Det är ju många stressmoment hela tiden när jag tänker efter. Dels mår jag som sagt inte bra. Vi har nästan slut på vatten hemma så kan knappt göra någonting som vi brukar. Typ måste duscha på jobbet eller hos en vän, kan inte tvätta kläder, osv. Sen så är jag fortfarande ny på jobbet med allt vad det innebär. Pendlar dessutom långt i en bil som inte är direkt bekväm att köra längre sträckor. Pga avståndet till jobbet blir det heller inte mycket fritid. Hästen är skadad.

Ursäkta gnäll men jag känner att det börjar bli svårt att hålla ihop. Snart semester...
 
Ja det kan säkert ha någonting med saken att göra. Det är ju många stressmoment hela tiden när jag tänker efter. Dels mår jag som sagt inte bra. Vi har nästan slut på vatten hemma så kan knappt göra någonting som vi brukar. Typ måste duscha på jobbet eller hos en vän, kan inte tvätta kläder, osv. Sen så är jag fortfarande ny på jobbet med allt vad det innebär. Pendlar dessutom långt i en bil som inte är direkt bekväm att köra längre sträckor. Pga avståndet till jobbet blir det heller inte mycket fritid. Hästen är skadad.

Ursäkta gnäll men jag känner att det börjar bli svårt att hålla ihop. Snart semester...

Jag skulle också bli stressad av de där omständigheterna. Jeezuz, bara ett nytt jobb kan ju göra att man är som en överkokt brytböna. Att smärtan i munnen kan orsaka trycket över bröstet, som @Mineur är inne på, eller att smärtan är droppen som får bägaren att rinna över, skulle inte heller förvåna mig.

Jag hoppas verkligen att du kan ladda om lite under semestern, att du får svar på din vårdbegäran och att det regnar som satan så att ni får upp vattennivån igen.

KRAM!
 
Ja det kan säkert ha någonting med saken att göra. Det är ju många stressmoment hela tiden när jag tänker efter. Dels mår jag som sagt inte bra. Vi har nästan slut på vatten hemma så kan knappt göra någonting som vi brukar. Typ måste duscha på jobbet eller hos en vän, kan inte tvätta kläder, osv. Sen så är jag fortfarande ny på jobbet med allt vad det innebär. Pendlar dessutom långt i en bil som inte är direkt bekväm att köra längre sträckor. Pga avståndet till jobbet blir det heller inte mycket fritid. Hästen är skadad.

Ursäkta gnäll men jag känner att det börjar bli svårt att hålla ihop. Snart semester...

Fy så jobbigt :( Inte konstigt man blir stressad och mår sämre när det blir så mycket på en gång. Nytt jobb är påfrestande för man vill lära sig allt för att det ska börja flyta på och så vill man vara på alerten. Klart det blir skillnad mot när du studerade, det gick ju fort från att du blev klar till att du fick jobb.

Det där med vattnet är också skit! Vi har också haft torr sommar och försöker att tänka oss för gällande vattnet, hemskt om det skulle ta slut! Det är inget alternativ att borra nytt hål?
 
Tränade igår. Blev senare än tänkt, som det ofta blir :p En anledning till att det inte skulle funka för mig att åka till ett gym, jag tränar oftast efter kl 20 på kvällen för det är då jag har tid och får vara i fred.

Körde först triceps och biceps i superset. Sen en svinig axelövning som vet vart den tar, hantelrodd, knäböj med gummiband runt knäna och en hantel i nacken, sidosteg med gummiband runt fotknölarna och avslutade med plankan.

Hade tänkt springa på lunchen idag men har blivit snorig så jag funderar på om det är dumt då? Har inga andra förkylningssymptom än men det kan ju komma... Annars tar jag en vovvepromenad i alla fall :)
 
Hade tänkt springa på lunchen idag men har blivit snorig så jag funderar på om det är dumt då? Har inga andra förkylningssymptom än men det kan ju komma... Annars tar jag en vovvepromenad i alla fall :)

Prova att jogga lite och om pulsen och ansträngningen är ungefär som vanligt skulle åtminstone jag våga köra ett lugnt pass. Lite snorig kan man ju bli av många anledningar. :)
 
Prova att jogga lite och om pulsen och ansträngningen är ungefär som vanligt skulle åtminstone jag våga köra ett lugnt pass. Lite snorig kan man ju bli av många anledningar. :)

Tror nog det är en förkylning på G med tanke på hur halsen och näsan var när vi var i Polen. Men jag får se vad jag känner för när det närmar sig lunch, promenad är skönt det med :) Vill inte trigga bacillerna i onödan heller för vi tänkte åka till det lokala lilla gymmet och provträna på söndag :p
 
Jag skulle också bli stressad av de där omständigheterna. Jeezuz, bara ett nytt jobb kan ju göra att man är som en överkokt brytböna. Att smärtan i munnen kan orsaka trycket över bröstet, som @Mineur är inne på, eller att smärtan är droppen som får bägaren att rinna över, skulle inte heller förvåna mig.

Jag hoppas verkligen att du kan ladda om lite under semestern, att du får svar på din vårdbegäran och att det regnar som satan så att ni får upp vattennivån igen.

KRAM!

Mm det är nog lite mycket just nu... Min överlevnadsstrategi har nog varit att försöka hålla mig positiv och lösningsorienterad, vilket ju är bra i grunden men det är också lite dumt ibland att vara för klämkäck och bara "jajamen allt är bara bra!" fast det bara är att man inte känner efter.

Tack jag hoppas att semester kommer göra mig gott. Imorse ville jag lägga mig i en hög på golvet men nu när jag väl är på jobbet känns det ok.
 
Fy så jobbigt :( Inte konstigt man blir stressad och mår sämre när det blir så mycket på en gång. Nytt jobb är påfrestande för man vill lära sig allt för att det ska börja flyta på och så vill man vara på alerten. Klart det blir skillnad mot när du studerade, det gick ju fort från att du blev klar till att du fick jobb.

Det där med vattnet är också skit! Vi har också haft torr sommar och försöker att tänka oss för gällande vattnet, hemskt om det skulle ta slut! Det är inget alternativ att borra nytt hål?

Ja precis, jag vill ju prestera och vara duktig på jobbet fastän ingen egentligen förväntar sig det när jag har jobbat i bara två månader... Typiskt mig. Så dumt.

Jo vi måste borra ny brunn. Jag sa till maken senast härom veckan att jag vägrar bo här om vi inte löser vattenproblemet, jag orkar inte. Varför vi inte gjort det tidigare är för att vi inte äger huset och vill inte lägga så mycket pengar på det då. Vi håller på och snackar med bankerna om huslån men eftersom jag inte har fast jobb är dom griniga... Vattnet tog slut för några år sen och det var hemskt. Nu är det inte slut men väldigt nära...
 
Ja precis, jag vill ju prestera och vara duktig på jobbet fastän ingen egentligen förväntar sig det när jag har jobbat i bara två månader... Typiskt mig. Så dumt.

Jo vi måste borra ny brunn. Jag sa till maken senast härom veckan att jag vägrar bo här om vi inte löser vattenproblemet, jag orkar inte. Varför vi inte gjort det tidigare är för att vi inte äger huset och vill inte lägga så mycket pengar på det då. Vi håller på och snackar med bankerna om huslån men eftersom jag inte har fast jobb är dom griniga... Vattnet tog slut för några år sen och det var hemskt. Nu är det inte slut men väldigt nära...

Jag är likadan gällande jobb och annat, vill vara duktig och visa mitt bästa.

Men om ni hyr så får väl hyresvärden stå för den kostnaden och lösa problemet eller?
 
Jag är likadan gällande jobb och annat, vill vara duktig och visa mitt bästa.

Men om ni hyr så får väl hyresvärden stå för den kostnaden och lösa problemet eller?

Ja och det är ju ingen dålig sak egentligen men det blir dåligt när det blir högre krav än vad någon annan förväntar sig...

Hyresvärden är min svärmor :idea: Alltså vi har pratat om det såklart men det har ändå funkat hyfsat fram till nu. Typ att vi har fått hålla igen litegrann och då har det gått bra. Men nu går det inte längre.
 
Ja och det är ju ingen dålig sak egentligen men det blir dåligt när det blir högre krav än vad någon annan förväntar sig...

Hyresvärden är min svärmor :idea: Alltså vi har pratat om det såklart men det har ändå funkat hyfsat fram till nu. Typ att vi har fått hålla igen litegrann och då har det gått bra. Men nu går det inte längre.

Undrar som @Tassetass om ni planerar att köpa det av henne eller hur det är tänkt?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 877
· Visningar
60 231
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 677
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 664
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 913
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp