Beach 2017 del II

Ja, så snart som möjligt. Vi håller som sagt på och pratar med några olika banker för att se om vi kan få lån.

I så fall ser jag inte riktigt problemet. Svärmor borrar ny brunn, den nyborrade brunnen syns sedan i köpeskillingen när ni köper kåken. Man kan ju också göra så att ni betalar den nya brunnen och ni och svärmor skriver ett skuldebrev på kostnaden som sedan kvittas när ni, eller någon annan, köper kåken. Det senare alternativet är dock betydligt mer osäkert, förstås. Kanske finns det någon finurlig lösning med förskott på arv också, men min juridikhjärna är inte tillräckligt påkopplad för att fundera på det just nu. :p
 
Hörrni förresten, ser att det är dags för en ny tråd och jag har funderat lite på om vi inte skulle byta namn till typ "Träning och Hälsa" eller liknande. Jag tänker att det kan vara så att namnet skrämmer bort folk lite som tror att vi bara deffar och räknar kalorier hela tiden eller nåt, när det typ är tvärtom i den här tråden :p För några år sedan var inriktningen mer komma i form inför "Beach 20xx" men jag tycker tråden har förändrats de senaste åren och handlar väldigt lite om vikt och utseende och desto mer om träning, att må bra osv.
Vad tycker ni?
 
Hörrni förresten, ser att det är dags för en ny tråd och jag har funderat lite på om vi inte skulle byta namn till typ "Träning och Hälsa" eller liknande. Jag tänker att det kan vara så att namnet skrämmer bort folk lite som tror att vi bara deffar och räknar kalorier hela tiden eller nåt, när det typ är tvärtom i den här tråden :p För några år sedan var inriktningen mer komma i form inför "Beach 20xx" men jag tycker tråden har förändrats de senaste åren och handlar väldigt lite om vikt och utseende och desto mer om träning, att må bra osv.
Vad tycker ni?

Byta... namn... ??? O_oO_oO_o

:D

Man skulle ju kunna köra en Gudiol och kalla den "Träning, kost och hälsa" eller nåt sånt.
 
Känner mig rätt duktig hittills idag! Måste komma tillbaka till bättre vanor med maten :p Men i morse åt jag finn crisp (har fått dille på det) med grillad kyckling som pålägg och blåbärskvarg :d Ett äpple (från ett av våra träd) till mellanmål och till lunch ska jag prova att göra bananpannkakor med kvarg och egna hallon som tillbehör! Tacos till middag och melon till snacks ikväll är tanken :D
 
Hörrni förresten, ser att det är dags för en ny tråd och jag har funderat lite på om vi inte skulle byta namn till typ "Träning och Hälsa" eller liknande. Jag tänker att det kan vara så att namnet skrämmer bort folk lite som tror att vi bara deffar och räknar kalorier hela tiden eller nåt, när det typ är tvärtom i den här tråden :p För några år sedan var inriktningen mer komma i form inför "Beach 20xx" men jag tycker tråden har förändrats de senaste åren och handlar väldigt lite om vikt och utseende och desto mer om träning, att må bra osv.
Vad tycker ni?

Jag håller helt med, men blev nerröstad sist jag föreslog det :D
 
I så fall ser jag inte riktigt problemet. Svärmor borrar ny brunn, den nyborrade brunnen syns sedan i köpeskillingen när ni köper kåken. Man kan ju också göra så att ni betalar den nya brunnen och ni och svärmor skriver ett skuldebrev på kostnaden som sedan kvittas när ni, eller någon annan, köper kåken. Det senare alternativet är dock betydligt mer osäkert, förstås. Kanske finns det någon finurlig lösning med förskott på arv också, men min juridikhjärna är inte tillräckligt påkopplad för att fundera på det just nu. :p

Nej jag känner väl så också. Måste ta ett riktigt snack om det här. Idag.
 
Har kollat igenom mina bröllopskort, och jösses vad jag längtar till min bukoperation den 14 september. Jag bjuder på ett bröllopskort där ni ser min kroppsform. Jag är 166, väger just nu 70 kg. Räknar varken kalorier eller mer där till, utan äter vad jag vill men i rimliga mängder. Min ursprungliga vikt är 62 kg, så jag hoppas kunna landa runt där igen efter operationen. Äter minst 3 mål per dag, dagar jag inte hinner äta ofta så dricker jag proteindrinkar. Hade ätstörningar från 12 års ålder till dryga 21. Så än idag, 33 år gammal får jag tänka på min kost och tränar aldrig om jag ätit dåligt en dag. Lever ett aktivt liv med 3 barn, 1 man, 1 valp av större storlek och 2 katter på en gård på landet. Börjar studera på högskolan snart efter att ha varit sjukskriven pga jobbiga graviditeter och föräldraledigt X 2.

Idag är det vilodag från gymmet, men det ska röjas i trädgården efter vår bröllopsfest för 2 veckor sen (!), samt bygga hundkoja. Så vilodagar finns inte här :o

veronica-och-jonas-05082017-46.jpg

veronica-och-jonas-05082017-46
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 916
· Visningar
61 260
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 903
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 870
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 227
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp