Beach 2017 del II

Bloggaren Lady Dahmer skrev en hel del om detta för några år sedan, det här med tjejtidningar och damtidningar som lär en alla fel man tydligen har med kroppen som man inte visste om, bara för att sedan göra reklam för massa produkter som ska fixa dessa fel man alltså inte visste man hade förrns man läste den där jäkla skittidningen. Blir arg bara av att tänka på det :mad: Läser ALDRIG sådana tidningar längre, och som tur var läste jag typ bara "Min Häst"-tidningar som ung:angel: Och sen kanske enstaka VeckoRevyn-tidningar i gymnasiet där jag då fick lära mig massa grejer man kan ha komplex för som jag inte hade en aning om :meh:

Ja det där med tidningar... Fram tills väldigt nyligen läste jag ofta så kallade hälsotidningar, typ Topphälsa, Hälsa&Fitness osv. men till slut insåg jag hur skeva de är. Varenda jävla nummer har något om viktnedgång på framsidan, typ så går du ner semesterkilona, platt mage snabbt, öka din förbränning, yadayada... :mad: De utger sig för att vara så peppiga och hälsosamma men då kan de ju sluta med att ge folk kroppsångest redan innan man öppnar tidningen :meh:

Ja det där med tidningar... Fram tills väldigt nyligen läste jag ofta så kallade hälsotidningar, typ Topphälsa, Hälsa&Fitness osv. men till slut insåg jag hur skeva de är. Varenda jävla nummer har något om viktnedgång på framsidan, typ så går du ner semesterkilona, platt mage snabbt, öka din förbränning, yadayada... :mad: De utger sig för att vara så peppiga och hälsosamma men då kan de ju sluta med att ge folk kroppsångest redan innan man öppnar tidningen :meh:

Eller hur, det är så jäkla skevt. De är verkligen motsatsen till vad de utger sig för att vara..

Nu sitter jag med en stor kaffe och laddar upp, styrkelyft (knäböj) klockan 17! :banana:

Försöker tagga till, känner mig fortfarande lite urladdad från igår och har lite träningsvärk i benen sen i måndags :p Hoppas på att koffeinet gör sitt och att jag bara är lite stel men har massa sparad energi i musklerna ;) :D

Mår tack och lov bättre idag. Tog sovmorgon (hästarna är ju ute om nätterna nu så inga utsläpp) och det behövdes nog. Jobbat i butiken sen och det kändes okej. Blåser dock storm nu och är dessutom vägarbete på vägen så jag skippar nog ridningen ändå.

Så ehm, inga jättereserver i benen till idag, var riktigt seg i låren faktiskt. Men det gick ändå :) Idag körde vi 6 set med 6 reps i varje på 75% av max, därefter 3 set med 2 reps på 90%. Körde mina 75% på 55 kg och på de tre seten med 90% körde jag först på 60 kg, sen 65 kg där jag klarade första och failade andra (hade en som passade så hon hjälpte till så jag kom upp :D) och sen 62,5 kg på sista där både repsen gick upp fint :up: Riktigt kul pass att gå på alltså, vi är ett gäng typ som är där varje gång så det är riktigt kul och alla peppar alla och skämtar och snackar i vilan osv, jättetrevligt!

Pålle hade skrittdag idag, pålle nöjd! :)
Sen har jag jobbat extra och tränat fotboll i halv storm.. :crazy:
Men så rolig träning! Behandlat sträckningen i häcken med biolight sista 2 dagarna, kändes mycket bra på träningen idag! Har fortfarande inte dragit någon 100% löpning, men belastar mer och mer, skotten satt där de skulle idag! Yeay! :D
Cyklade till/från fotbollen också!

Summerar maj och jag fick ihop 12 träningspass. Helt okej men blev en vecka utan träning då ryggen var ledsen :)

Igår blev det ett rejält ridpass och magträning bara. Idag sov jag lite längre och sket i morgonpromenaden. Ska promenera till och från svärföräldrarna sen och antingen rida eller promenera hästen för hand på lunchen. Han fick jobba rejält igår så jag tänkte mig en lugn tur av något slag idag :)

I maj blev det 17 träningspass för mig :) Lite knackig höft men det känns mycket bättre nu när jag tog ett steg tillbaka med snabb löpning och vissa övningar.

I juni får vi se hur det blir, första halvan kommer jag ha mycket tid till träning men andra halvan blir det ju nytt jobb. Jag kommer inte ha så höga krav på träningen då, innan jag kommit in i det. Men det finns ett gym där och vi får en friskvårdstimme per vecka, det kombinerat med min egna skivstång mm så kan jag nog få ihop något bra. :)

I maj blev det 17 träningspass för mig :) Lite knackig höft men det känns mycket bättre nu när jag tog ett steg tillbaka med snabb löpning och vissa övningar.

I juni får vi se hur det blir, första halvan kommer jag ha mycket tid till träning men andra halvan blir det ju nytt jobb. Jag kommer inte ha så höga krav på träningen då, innan jag kommit in i det. Men det finns ett gym där och vi får en friskvårdstimme per vecka, det kombinerat med min egna skivstång mm så kan jag nog få ihop något bra. :)

Så himla spännande med nytt jobb! :)

Ska träna ikväll också! Jag kör mina helkroppsvarianter som verkar funka bra och är roliga :)

Har fått för mig att lägga lite extra krut på magträning och se om jag kan dra in de lite putande musklerna ovanför naveln. Har ingen delning att prata på sen graviditeterna och jag har väl egentligen aldrig haft en superplatt mage trots att jag alltid varit smal. Men den stör mig så jag tänkte ha det som ett projekt och se om det går :p Annars så kommer jag bara acceptera att det är så min mage ser ut. Det är inget stort på nåt sätt! Och ja, det är de djupa magmusklerna jag ska träna så ingen tror jag har noll koll ;) Till detta hör även att tänka extra på magstödet i vardagen. Tog en bild igår och nästa bild tar jag på midsommarafton så får vi se om det blivit någon skillnad eller inte. Mest lite kul att prova :D

Wod i morse! Styrkedelen var egentligen knäböj, men eftersom vi körde det igår på styrkelyftet frågade jag om jag kunde köra marklyft istället vilket var helt ok. Så 5x5 marklyft på 80%, jag la mig på 60 kg vilket med mitt nya max på 80 kg väl inte riktigt är 80% egentligen. Men det kändes tungt iaf så där på morgonkvisten :p Mellan varje set marklyft körde man också 10 enarmsrodd med kettlebell (12 kg).

Avslutade med en riktigt rolig amrap på 10 min (något för dig sen @zassoo med din nya skivstång!)
1 marklyft
1 hang power clean
1 frontböj
1 push press

Utmaningen var alltså att göra så många sådana här komplex som möjligt på 10 min. Om (när ;)) man släppte ner stången på marken fick man böta med 5 burpees. "Rekommenderade" vikten för damer var 35 kg, jag körde på 30 :up: Orkade 5 komplex i rad första sen typ 3 några gånger, sen 4 sen 2 på sista tror jag. En amrap helt i min smak måste jag säga, superkul!!

Jag sammanfattar också maj. Fjorton ridpass blev det, där de flesta är på en timme och några lite längre och några lite kortare. Blev även nio hästpromenader och fyra promenader utanför stallet. Nöjd. Maj är värsta månaden med jobbet så jag har mest varit där eller i stallet, så svårt att hinna med något annat mer än de helger jag har varit helt ledig. Glad att jag lyckats hålla igång ponny i alla fall. :up:

Idag har jag och min kollega åkt bil i stort sett hela dagen. Varit runt till alla stall i närheten och delat ut goodiebags för att visa att vi finns, typ. Helt sjukt att vi har fått betalt för det, känns som om de enda timmarna jag faktiskt jobbat är dem mellan fyra och sex när vi var tillbaka sen. :D:o

Gick upp tidigare imorse och hann rida ut en timme i alla tre gångarterna på pigg och glad ponny. Jättenöjd med att jag hann det på morgonen innan, det gör rätt mycket att slippa mocka. :angel:

Just det ja! Slut på maj och jag har varit duktig och loggat hela månaden så kan ju köra en sammanfattning :up:

Totalt har jag loggat 31 pass = 28 h 12 minuter träning denna månaden :eek: Herre gud det är ju jättemycket ju..! det trodde jag inte :confused: Men om jag kollar dagboken så stämmer det absolut, har haft några vilodagar men också haft en del dagar där jag kört dubbelt. Shit, kände att jag haft en bra månad men så mycket träning trodde jag inte det var :laugh:

Uppdelningen blev i runda slängar:
13 h crossfit
8,5 h styrketräning
5 h yoga
1,5 h löpning

Mer än nöjd! :bump: :bump: Men blir svårt att toppa, mycket mer än 1 timme om dagen vet jag inte om jag har i mig ;)

Ja! Det blir mycket nya rutiner också men det ska bli så kul att komma ut och jobba :) Är så trött på att vara student :p

Det som jag tyckt varit otroligt skönt är att man verkligen är ledig när man kommer hem när man jobbar. Som student kände jag mig aldrig helt fri. Rutinerna kommer, och det är en stor omställning. Men den är jäkligt positiv.

Det som jag tyckt varit otroligt skönt är att man verkligen är ledig när man kommer hem när man jobbar. Som student kände jag mig aldrig helt fri. Rutinerna kommer, och det är en stor omställning. Men den är jäkligt positiv.

Jamen precis :) Och jag längtar efter rutiner faktiskt, visst är det skönt med friheten som student men man har heller aldrig några rutiner på grund av det. Så det blir känslan av konstant arbete med halvkass produktivitet :p

Just det ja! Slut på maj och jag har varit duktig och loggat hela månaden så kan ju köra en sammanfattning :up:

Totalt har jag loggat 31 pass = 28 h 12 minuter träning denna månaden :eek: Herre gud det är ju jättemycket ju..! det trodde jag inte :confused: Men om jag kollar dagboken så stämmer det absolut, har haft några vilodagar men också haft en del dagar där jag kört dubbelt. Shit, kände att jag haft en bra månad men så mycket träning trodde jag inte det var :laugh:

Uppdelningen blev i runda slängar:
13 h crossfit
8,5 h styrketräning
5 h yoga
1,5 h löpning

Mer än nöjd! :bump: :bump: Men blir svårt att toppa, mycket mer än 1 timme om dagen vet jag inte om jag har i mig ;)
Du är inte klok du! Men väldigt inspirerande :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 585
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 579
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka