Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imponerande! Min fick typ panik när pisken kom ens i närheten av honom (reagerar inte på spö vid ridning eller longering), vågar inte tänka på hur han hade reagerat!
Ja vi har ju släpat på däck ganska länge nu så hon börjar bli väldigt duktig. :) Börjar man bara långsamt med en grej i taget skulle det nog gå bra! Det är ju rätt skönt om de inte flyger i luften för ljud bakom dem. :) Men snart vill jag slippa motionera samtidigt haha, jag vill åka med!

Ja vi har ju släpat på däck ganska länge nu så hon börjar bli väldigt duktig. :) Börjar man bara långsamt med en grej i taget skulle det nog gå bra! Det är ju rätt skönt om de inte flyger i luften för ljud bakom dem. :) Men snart vill jag slippa motionera samtidigt haha, jag vill åka med!

Ja, han brukar ju inte reagera normalt (oftast iaf) men det här var otäckt.
Förstår dig! Men snart är ni nog där! Är planen att rida in också, eller blir det bara körning? :)

Longerade båda hästarna igår efter nattning av barn.
Nåt mer beachigt blev det inte.

Idag har jag snorat och nyst hela morgonen så jag sitter hemma och jobbar. Hoppas inte förkylningen går i hosta sista dagarna för jag ska jaga älg ett par dagar nästa vecka och hostar jag lär det inte komma nåt djur till mig i alla fall :p

Är sugen på att ta en ridtur på lunchen sen men jag borde nog ta det lugnt. Blir i alla fall en promenad med hunden bort till svärföräldrarna i em. Morgonpromenaden var avklarad innan 6.30 som vanligt :)

Vädret löste mitt I-landsproblem av sig själv. Det låter som om taket ska flyga av idag, så att rida är helt omöjligt.

Men ge dig nu, förkylningshelvete! :arghh: Har dessutom börjat känna av bihålorna, något jag brukar kunna undvika om jag är flitig med nässprayen (vilket jag har varit). Vissa är öronbarn, andra är halsbarn (som maken) men jag är bihålebarn, vet inte hur många envisa bihåleinflammationer jag haft i mitt liv.

Blärgh...

Men ge dig nu, förkylningshelvete! :arghh: Har dessutom börjat känna av bihålorna, något jag brukar kunna undvika om jag är flitig med nässprayen (vilket jag har varit). Vissa är öronbarn, andra är halsbarn (som maken) men jag är bihålebarn, vet inte hur många envisa bihåleinflammationer jag haft i mitt liv.

Blärgh...

Jag är också bihålebarn....sätter sig alltid där när jag är förkyld och det var en halv evighet innan det släpper.

Funderar på att prova det här med matkasse. Vi har jordens sämsta fantasi gällande mat så det blir alltid samma sak :p Vore roligt med variation och kanske lite bättre mat haha. Vet inte om det kommer spara så mycket tid för vi är bra på att planera veckans mat och sen storhandla en gång i veckan.

Blärgh...
Vissa är magbarn. Jag är sgs aldrig förkyld. Alla problem kmr i magen,vart så från liten. Inte heller så skönt!

Orkade inte hålla mig utan jag och hästen körde lite bomträning på min lunchrast :o:D Min häst är fantastisk! Lyxigt att ha en islandshäst med så bra trav och galopp. Han är alltid taktsäker där och kan galoppera i kort tempo på volt utan problem. Tölten är det jobbiga för honom istället :p

Min näsa håller sig rätt lugn bara jag använder nässpray och jag känner mig pigg än. Hoppas skiten blir borta fort så jag kan få styrketräna.

Massage idag igen, eller den dagliga mörbultningen som man också kan kalla det. :o Idag gick vi på säte och lår. Ajaj, i mina stackars muskler! Helt horribelt vilka ömma punkter det finns. Känns som hon gnider i öppna sår. Hon petade lite smått på vaderna och sa "oj oj oj". :grin::nailbiting: Dem ska vi ta vid nästa bokade tid i november.

Det värsta under massagen var ändå när hon la upp mitt ben i en vinkel, la ett lakan emellan och sa "Redo?". För VADÅ?! :eek: För smärta, uppenbarligen.

När jag gick därifrån var det som om jag inte hade några ben. Svävade ner för trappan på bomullstussar. De är varma, gosiga, mjuka och allt känns som bomull. :love:

Funderar på att prova det här med matkasse. Vi har jordens sämsta fantasi gällande mat så det blir alltid samma sak :p Vore roligt med variation och kanske lite bättre mat haha. Vet inte om det kommer spara så mycket tid för vi är bra på att planera veckans mat och sen storhandla en gång i veckan.

Jag hade gärna testat, men jag är matlådemänniska. Storkok is the shit här!

Äsch, jag tog mig faktiskt ut på en promenad med ponnyn på 20 minuter. Var ändå tvungen att vänta på min syster som var på ett möte, och på grusvägen bakom stallet blåste det liiiiite mindre än all annanstans. Hon har varit lite hostig sista veckan, dels för att stallkompisens gamla hö sen förra året var lite dammigt (vi har fått nytt hö nu, och försökte verkligen undvika att min åt av det gamla = den andra hästen fick mat när jag ändå red, men när den hästen inte är riktigt lika hungrig som hökassen säger så blir det ändå kvar, och min är ju som sagt ponny = dammsugare), och dels har inte bädden satt sig riktigt än. Jag vattnar och vattnar och vattnar, men det var nog bra med en lite lugnare vecka ändå. Livet med dammkänslig häst.

Gör ett nytt försök att hoppa in i tråden nu när den inte är så lång! :)

29 år, bor utanför Stockholm med sambo, son på 8 mån, 2 hundar och en katt. Föräldraledig i en månad till (samtidigt som jag pluggar på distans), sen ska det in jobb i ekvationen också...
Hundarna är av den lite mer krävande varianten, promenerar mycket och tränar de mycket mentalt också. Min egen träning sen sonen kom ligger på promenader och lite yoga/lätt styrketräning hemma samt nån joggingtur i månaden. Borde se till att öka träningen lite för att stärka upp ryggen då den och framförallt axeln har börjat strula igen. Tappa några kg vore inte heller fel om/när motivationen återkommer. Vet hur jag ska göra men är lite för förtjust i sötsaker.

Ja, han brukar ju inte reagera normalt (oftast iaf) men det här var otäckt.
Förstår dig! Men snart är ni nog där! Är planen att rida in också, eller blir det bara körning? :)

Jo vi ska rida också men är så fokuserad på körningen nu att det känns väldigt långt bort att rida också. Men det suget kommer nog snart. :)

1h på gymmet nu efter jobb imorse, dödade lite axlar/armar + mage :) Nu ska jag sova, sen blir det pålle + båda bonushästarna i eftermiddag! ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 889
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31