Beach boy avkomma??

I

indigo95

Har du en beach boy avkomma? Om du har det har du bettproblem/orolig mun på din häst? Har hört att det ska vara typiskt för hästar som har Beach boy i blodet.. Vad rider ni på för bett??
 
Sv: Beach boy avkomma??

Jag har en efter Beach Boy, nu 6 år. Hon hade vargtänder tidigare, så det blev problem vid inridningen. Hon var hos en professionell inridare som gjorde ett dåligt jobb. Hon hade problem med bettet innan, men nu är det ganska bra. Jag växlar mellan tredelat med fasta ringar och rakt bett. Jag funderar dock på att prova side-pull och se om hon blir mindre het då.
 
Sv: Beach boy avkomma??

Jag har en Pasolini e.B.B och hon hade också vargtänder som vi fick ta bort.
 
Sv: Beach boy avkomma??

Kan side pull göra hästen mindre het?? Har aldrig ridit med det hur fungerar det??
 
Sv: Beach boy avkomma??

min kompis hade en häst med beach-boy i stammen. den var ganska rörig i munnen, och fick sår så fort hon red på vanligt bett. hon red den på hackamore men det funkade egentligen inte så bra det heller. har ocxkså hört ryktas om att de är störiga i munnnen..
 
Sv: Beach boy avkomma??

Jag har fått för mig att Beach Boy avkommor är ganska så röriga i allmänhet (inte bara i munnen:D )....
 
Sv: Beach boy avkomma??

indigo95 skrev:
Har du en beach boy avkomma? Om du har det har du bettproblem/orolig mun på din häst? Har hört att det ska vara typiskt för hästar som har Beach boy i blodet.. Vad rider ni på för bett??
En kompis har en BB avkomma, det enda bett som den hästen tolerar någolunda är ett Dangerbett, det är ett tredelat bett med lösa ringar.
 
Sv: Beach boy avkomma??

Jag vet en häst som är e. Beach Boy, den är allmänt störd och skulle ha ett skott mellan ögonen.. Den ser ut att vara rätt känslig i munnen och går typ o nickar i takt med att ryttaren rider lätt... trots att ryttarens hand inte är så ostadig.
Men som sagt, halvkokt är den och kan få för sig de märkligaste saker. Fast den hoppar som in i :devil:
 
Sv: Beach boy avkomma??

indigo95 skrev:
Kan side pull göra hästen mindre het?? Har aldrig ridit med det hur fungerar det??

Ja side pull kan funka, men ligger hästen på hela tiden i side pullet blir det bara dragkamp. Om han är ororlig i munnen så prova, men om han är hård och drar så kanske det inte är rätt lösning. Men inte att hoppa i (har iof ingen erfarenhet av det men njaa)

Prova att rida med grimma lite i skritt i en paddock eller så,funkar det så prova side pull. (min erfarenhet)
 
Sv: Beach boy avkomma??

Tror inte att side pull skulle fungera på honom med tanke på att han är helt okänslig för grimman när men leder honom..Får fundera vidare, Tror jag ska testa rakt D- bett och hackamore.
Tack för alla åsikter kom gärna med mer..
 
Sv: Beach boy avkomma??

Lollan skrev:
Jag vet en häst som är e. Beach Boy, den är allmänt störd och skulle ha ett skott mellan ögonen.. Den ser ut att vara rätt känslig i munnen och går typ o nickar i takt med att ryttaren rider lätt... trots att ryttarens hand inte är så ostadig.
Men som sagt, halvkokt är den och kan få för sig de märkligaste saker. Fast den hoppar som in i :devil:

Om det är är samma häst som jag tänker på så finns garanterat de flesta problemen hos ryttarna i det fallet. Jag såg den när de precis fick den...
Den har ju blivit som den är av en anledning. Jag tror att det hade varit en skitfin, men visst, säkert rätt svår häst om den hamnat nån annanstans...den hoppar som sagt som f***n.

Rabbisch, fälttävlanshäst på *** nivå, var efter BB, underbar individ! :love:
 
Sv: Beach boy avkomma??

Min systers Beah Boy sto fungerar absolut bäst på tre-delat pessoa. Själv är jag inte förtjust i pessoa, men hon fungerar ju bäst på det. Hon trivs även på rakt tränsbett, men då hon inte tillhör den lugnare typen (typisk BB avkomma) är det inte så effektivt vid annat än lugnt dressyr/markarbete.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
977
Senast: tuaphua
·
Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: caballus
·
Utrustning Lite konstig rubrik, men jag ska förklara. Rider hästen med tredelat med fasta ringar. Jag upplever att bett med fasta ringar ofta...
Svar
10
· Visningar
1 128
Senast: Marty
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 780
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp