loveponies

Trådstartare
I kväll födde Sammi fem ragdollbebisar! Två flickor och tre pojkar bidde det. Hela familjen mår bra!

Lite bilder:

kattunge1.jpg

kattunge2.jpg

kattunge3.jpg

kattunge4.jpg

Sv: Bebisar!

Gud vad roligt :bump: Och vad fin mamman är, såg riktigt stolt och nöjd ut :) Lycka till med de små bäbisarna!

Jösses vad blodigt!! När Yoga fick var det knappt nått blod alls, tänk att det kan skilja så.

Jättesöta små iaf!

Grattis! Så söta de är (nåja, de kommer väl bli det i alla fall :o)!
Ragdoller måste nog ändå vara de finaste raskatterna. :love:

MissFideli skrev:
Jösses vad blodigt!! När Yoga fick var det knappt nått blod alls, tänk att det kan skilja så.

Jättesöta små iaf!

Ja, det var ganska blodigt denna gång, det har inte varit så på hennes tidigare förlossningar. Konstigt det där...

Ja faktiskt. Yogas var i princip helt blodfri, 2 droppar eller nått räknade jag ihop till. Och lika glad för det är jag som inte gillar blod och eftersom hon födde nr 2 i min säng så var det ännu skönare.

Undrar varför det skiljer.

Vad kan det bli för färger på dom små?

Det kan bli brunt och blått (men jag tror alla är bruna, för de har samma gulvita nyans allihopa, blå brukar vara med silvervita som nyfödda), tabby och omönstrat, bicolor och colorpoint.

Jag tror att en av honorna är bicolor, för man kan skymta en ljusare skiftning upp över hennes skuldra, dvs en vit fläck. Resten återstår att se! :banana:
Jag hoppas ju förstås på åtminstone någon, men gärna flera, tabbysar! :love:

Åh grattis! :)
När "vår" hona födde under våran säng var det lika mycket blod där med. Fast blod ser ju å andra sidan mer ut än det är.
Ska bli spännande att se dem växa(för jag antar att du kommer sätta in fler bilder här? ;) )

Öhum, urk... :crazy: *försöker intala sig själv att förlossningar är jättetrevliga och mysiga* :o

Men grattis! Sammi ser enooormt nöjd ut! Vad roligt med så många, det syntes ju på magen. ;) Och jag tycker minsann att det ska vara massor av tabbysar. Frasse har ju hållit inne på tabbyspermierna tidigare. :mad:

/Erica

Grattis till din kattmamma och till dig! Vilka fina bebbar ni fått! :)

Ser ut att vara en hel del blod, men är ju ljus katt på ljust tyg.

Åh, vad härligt! :D Själv går jag bara och väntar på ögonblicket då min ragdoll, Sockan, ska få bli mamma. Det får bli senare i vår.

Liknande trådar

Övr. Katt Vår innekatt gillar att vara utomhus men åker helst i famnen om han får välja, särskilt nu vintertid när det är hemsk SNÖ på marken…...
Svar
12
· Visningar
655
Senast: Sel
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 393
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur