Bukefalos 28 år!

Bebislängtan!

nevin

Trådstartare
Idag fick jag nöjet att hålla i och mata en 10veckorspojke, han var en snabbis på Parkleken och hälsade på. Jag har länge gått och haft en längtan i kroppen efter fler, men sagt att det räcker nu. jag har tre barn, friska och fina, jag borde nöja mig nu! Och nu äntligen letar jag efter egen häst igen, till bara mig, det passar inte med bebis då.

Jag vill inte vara gravid igen, vill ABSOLUT INTE föda barn igen och tycker att det nog är lite slitigt med amningsstart och de första, låsta måanderna.

Vi har resonerat oss fram till ett bra beslut här hemma, vi är snart 40 båda två och vill inte ha fler barn, då de vi har ska ha rätt till föräldrar som verkligen orkar med dem.


Eller?


Hjärtat skrek idag, min kropp längtar sååå efter en till! Jag ville bara slänga fram tuttarna och amma besis (som för övrigt rootar efter flaskan och inte bröst). Jag såg ut som en nyförlöst mamma och inte en småbarnsmorsa som lånar en kompis barn. Mannen som är far till de barn jag i vinter ska bli dagmmama till såg lite orolig ut och undrade om de ska leta efter en annan dagmamma :D


Gah! Vad jobbigt det blev, jag spricker snart, bebislängtan är så svårt!
 
Sv: Bebislängtan!

Tyvärr är det inget alternativ då min sambo inte kan tänka sig något av dem...

Men jag har vänner som är gravida, så jag hoppas att jag kan få snusa bebis framåt februari när det är dags för dem att föda :laugh:

Jag suger in alla bebisar jag kan, kramar, luktar på dem och bara njuter av att få vara nära. Kanske dags att tänka om iallafall?
 
Sv: Bebislängtan!

det är det nog bara du som kan svara på. :D

störta "bekymret" jag ser är väl åldern, men du är ju inte skitgammal än! ;)
 
Sv: Bebislängtan!

Åh vad jag känner igen mig... Höll en liten två veckors häromdagen :love: Tänk att få sitta och amma i flera timmar med en liten som knorrar vid bröstet, och att få sjala! Alla fina sjalar som ligger här hemma och vill bli användna... Iggy har precis lärt sig gå och tycker det är föga roligt att åka sjal. Njuter av de tillfällena han vill. Men graviditet och förlossning igen? Njae! Det ligger för färskt i minnet än.

Hur gamla är dina barn idag? Vad tycker din sambo? Känner ni att ni inte orkar med för att ni är för gamla eller att ni inte orkar ge tid till fler barn?
 
Sv: Bebislängtan!

Känner du så där ska du nog ha en till (åtminstone).
Jag och många av mina vänner har känt det där, längtan, så har det blivit en (flera) till och man har känt sig mätt och belåten på bebislivet.
Så du är nog inte färdig ;)
 
Sv: Bebislängtan!

Det håller jag inte med om.

Bebisar är bebisar så kort tid, att det verkar helt galet att skaffa barn bara för att man längtar efter en bebis.

Om jag skulle skaffa allt gulligt jag kan längta efter, så skulle hemmet vara fullt av får, grisar, katter och hundar - som var sööööta när de var små.

Jag skulle även ha en massa barn som inte längre var sööööta ettåringar.

Vad skulle det vara bra för?
 
Sv: Bebislängtan!

Jag och mina vänner har faktiskt alla kommit till den insikten att NU är det nog med bebisar, NU är det sista gången jag packar undan bebissakerna. NU är jag/vi färdiga med det här kapitlet i vårt liv.
Barn under ett år är ju inte sällan rätt jobbiga så gullighetsfaktorn tror jag inte på.
 
Sv: Bebislängtan!

Om man tar hand om sig, bra kost och motion, så kan man definitivt vara energiskt på hugget vid 50år och hyfsat fräsch på både in/utsida som 60-åring.
Skaffar ni en ytterligare nu är hen 20 när ni blir 60 dvs inga konstigheter.
 
Sv: Bebislängtan!

Min mamma var 40 när hon fick mig, idag är hon 60, jag 20 och verken hon eller jag har lidit av att de fick till det i den åldern.
Bara för att man är 40 betyder inte det att butiken har stängt :p
 
Sv: Bebislängtan!

använder din knapp och svarar er alla!

Mina barn blir 20, 4 och 3 år nu i höst och vinter.
Sambon är på samma linje som jag, att vi är lite för gamla, vi måste orka med alla våra barn och kunna ge dem var och en den tid de behöver.

Men han är nog inte helt omöjlig att få till ett barn till med, vi är ju inte i graven än liksom...

Men jag vet inte, nej, jag är nog inte klar egentligen, lite ego kan jag dock vara - letar efter häst nu och vill ju helst inte lägga det på hyllan.... Nja, det går ju att vänta några år till förstås....


Gah! Det blev inte lättare det här, idag har jag hört bebisar överallt, och klappat på mina sjalar.....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 895
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 821
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 471
Senast: Dino
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
1 838
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp