Bedrägeriförsök

Bukefalos 30 år!

Wille

Trådstartare
Jag får i princip ingen spam längre för det sorteras bort innan det når mig. Men idag fick jag ett bedrägerimejl som jag genomskådade på noll röda. Det påstås komma från Skatteverket. Givetvis har jag inte klickat på något.

Är det någon ide att anmäla mejlet någonstans? Polisen? Skatteverket?

Jag får i princip ingen spam längre för det sorteras bort innan det når mig. Men idag fick jag ett bedrägerimejl som jag genomskådade på noll röda. Det påstås komma från Skatteverket. Givetvis har jag inte klickat på något.

Är det någon ide att anmäla mejlet någonstans? Polisen? Skatteverket?

Jag brukar bara rapportera i mail"programmet" dvs rapportera skräppost där man kan fylla i phishing och blockera, då får ju mailadministratörerna indikation på att de kan ta bort dessa så "vi vanliga" inte ser dem...

Jag får 10-20 spam-mail i veckan. Beror antagligen på att jag haft samma e-post i över 20 år och handlar det mesta på nätet. Besöker i stort sett inga fysiska butiker, utom mataffärer.

De flesta spam-mail kommer från de som utger sig för att vara iCloud och menar att mina bilder kommer att raderas om jag inte omgående uppdaterar mina betalningsvillkor.

Jag har inte ens några abonnemang på iCloud så väldigt svårt att uppdatera några betalningsvillkor…

Har fått spam från i stort sett alla kända företag. Har än så länge inte gått på något.

Har som vana att blockera allt.

Ingen idé att polisanmäla.

Detta går i vågor. För något år sedan bombarderades jag av "varningar" om att min kamera filmat när jag porrsurfat. Eftersom jag inte har någon kamera på min skärm så fick jag ine nån höjd puls. Plus att jag inte porrsurfat då ;)

Just nu verkar det vara mail om obetalda fakturor som leder vidare till bedragare.

Jag får 10-20 spam-mail i veckan. Beror antagligen på att jag haft samma e-post i över 20 år och handlar det mesta på nätet. Besöker i stort sett inga fysiska butiker, utom mataffärer.

De flesta spam-mail kommer från de som utger sig för att vara iCloud och menar att mina bilder kommer att raderas om jag inte omgående uppdaterar mina betalningsvillkor.

Jag har inte ens några abonnemang på iCloud så väldigt svårt att uppdatera några betalningsvillkor…

Har fått spam från i stort sett alla kända företag. Har än så länge inte gått på något.

Har som vana att blockera allt.

Ingen idé att polisanmäla.
Jag får massor av såna där iCloud-mail med varningstriangel och grejer. Fast de kommer inte till den mailen jag använt på iCloud … så är ju lite kul.

Till min äldsta mailadress kommer det mkt spam för den har jag även skrivit ut öppet på nätet på nån blogg för länge sen, så alla botar som söker efter adresser hittar väl den.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka