Filmer som passar småbarn

Bukefalos 30 år!

Midsommarblomster

Trådstartare
Jag tror att vi kan ha haft en liknande tråd förut, men jag hittar inte någon så jag testar på nytt. På fredagar brukar vi ha "biomys" hemma, och jag skulle behöva tips på filmer som kan uppskattas av vår 3- och 4-åring.

Här är några som jag tyckt passat bra:
Aristocats
Emma & Totte
Lady och Lufsen
Bilar
Bamse
Paw Patrol
Sing
Hitta Nemo
Pelle Svanslös
Mamma Mu
Oliver och gänget

Jag är sugen på 101 Dalmatinerna men tänker också att det är så brutalt att någon vill göra päls av valparna 😅 Frost och Toy Story har också funkat bra, men tycker egentligen att de kanske passar 6+ ännu bättre.

Har ni några favoriter för barn i 3/4-års åldern?

Ehh mitt stora barn såg Jurassic Park på repeat i den åldern tror jag :o
Oklart om det är en rekommendation dock, och tänker skylla allt på pappan :p

Haha, det där är nog väldigt individuellt. Jag träffade en 5-åring som tittade på Harry Potter-filmerna i somras. Han hade dock stängt av när Voldemort återuppstod på kyrkogården..

Våra barn är inte allt för hariga när det kommer till läskigt (inom ramarna för vanliga barnfilmer då). Däremot märker jag att vissa handlingar är lite väl komplexa, och hänger de inte med på varför saker händer så är det roligare med något på deras nivå.

Tack för tips! Aristocats vill jag se med mina barn!
Förutom de du redan nämnt ser vi lite Astrid Lindgren filmer. Förra helgen var det någon Pippi på Nordpolen.

Den var bra! Könsstereotyp, dock, som de flesta så gamla filmer. Men eftersom det är en så liten del av vad de konsumerar så tycker jag att det är okej. Den hade lugnt tempo, var gulliga katter, en lagom elak "skurk" och lätt att länga med i handlingen.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka