Beg täcken.

FadeAway

Trådstartare
Obs ingen annons.

Eller säljer man dem? Känns onödigt att kasta och nått värde måste de väl ha. Vad kan man ta i pris? För ett helt men använt täcke. 1/2, 1/4, 1/10 del av nypris?

Och vad kan man ta för enbart provade täcken?

Vad har ni sålt era täcken för?

Sv: Beg täcken.

beror på vad det är för märke tycker jag, tex Horseware har alltid ett högre andrahandsvärde....
har sålt många täcken men minns tyvärr inte exakt hur mycket jag sålt alla för.
sålt tex ett horseware rambo cotton cooler för 250 kr dock med fläckar på det var flera år gammalt när ja sålde det.
sen har jag sålt ett shires utetäcke med hals deras dyraste modell sålde det för 700 tror jag jättefint skick dock otvättat vid försäljning.
sen sålde jag ett Horseware Rhino regntäcke med halvhals använt 3 ggr det sålde jag för 700 kr intresset var så stort att jag blev helt nedringd:eek: kunde fått betydligt mer för det.
har även sålt ett helt nytt Glengordon ridtäcke för 350 kr, köptes på rea för 150 kr.
Har sålt säkert ett 20 tal täcken genom åren men det är bara dom här jag kommer ihåg priset på.

Problemet är väl att det är snordyrt att skicka dem :D
Vågar inte väga mina bucastäcken. :o

precis som du säger kostar det en förmögenhet att skicka tjocka täcken. så om det är gammla slitna täcken är det ju inte lönt att köpa dom, frakten kommer kosta mer än täcket.:p

frakten är väldigt dyr så ett lågt pris så kanske du blir av med dem.

Jag har i stortsett bara dålig erfarenhet av att köpa begagnade täcken, nästan alla jag köpt har läckt. kanske därför de varit tillsalu.:devil:

Behöver inte bli speciellt dyrt om man skickar med bussgods. fatst det är klart om en och samma person ska köpa 10 täcken lär det ändå bli ganska mycket.

Vissa av mina täcken kan ha några år på nacken men mig veterligen läcker de inte. I så fall hade jag inte gjort mig besvär att behålla dem. Fnderar på att sätta upp lappar i stallen häromkring. Då slipper de ju i alla fall frakt :D

Jag tror de flesta av mina har en för stor storlek för att det ska passa ridskolehästar. :o

Ett tips är ju att lägga ut dem på Tradera. Då behöver du inte tänka på vilket pris du vill sätta.
Frkten behöver inte bli speciellt dyr. Man kan skicka mycket som skrymmande brev. (Inte ens ett täcke tar stor plats om man tejpar ordentligt.)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 390
Senast: Tiger tok
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka