Materialet åldras i västarna med ja. Där finns inte samma intervall etc fastslaget som för hjälmarna. Men de som nämner något säger efter synlig skada eller 3-5 år. Tex BETA säger 3-5 år
Ehh dags för en ny alltså... Skit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Materialet åldras i västarna med ja. Där finns inte samma intervall etc fastslaget som för hjälmarna. Men de som nämner något säger efter synlig skada eller 3-5 år. Tex BETA säger 3-5 år
Ehh dags för en ny alltså... SkitMen tack!
Ångrar inte att jag köpte ny - det har hänt en hel del på 7 år och den nya är extremt mycket skönare och följsammare (outlyne)
Faktiskt inteÄh, racesafarna ser väl ut som de alltid har gjort![]()
Äh, racesafarna ser väl ut som de alltid har gjort![]()
Faktiskt inte, de nya är inte lika bekväma
. Dvs säkrare med tjockare och bredare platta över axeln och sidorna är Ihop sydda och har även de en bredare och tjockare platta.
annat material på insidan också.
Håller med dig till 100%. Och racesafe är fortfarande väldigt bekvämMen vad fasen
Säkerhet i all ära men västar som är bekväma och används är ändå säkrare än de supersäkra som ligger kvar i stallet..
Men vad fasen
Säkerhet i all ära men västar som är bekväma och används är ändå säkrare än de supersäkra som ligger kvar i stallet..
Jag struntar i det och har köpt en ny icke godkänd. Tävlar ju så sällan och att lägga några tusen på en hjälm som inte passar och som är så pass varm som de nu godkända är känns inte befogat då man är iväg och tävlar 2-3ggr om året.Nä jag byter inte heller ut mina hjälmar.. tyvärr. Men det blir ju ett måste ändå nästa år då dom inte är godkända längre efter dom nya reglerna. Dessutom vågar jag inte köpa någon ny innan..
Håller med dig till 100%. Och racesafe är fortfarande väldigt bekväm. Har en 2011 och är nöjd med den ^_^.