Behålla en del av deposition av inneboende?

Fortfarande inte diskat efter sig. Jag blir galen snart. Hon ska bo här 2 veckor till. Nu är hon borta hela kvällarna och kommer hem sent, precis för vi ska gå om varann..
 
Har sagt till henne gång på gång och hon skyller på att hon mår dåligt, men att hon lovar att bli bättre. Och skulle diska upp efter sig samma dag. Har nu gått 5 dagar sen hon sagt detta. Idag ska jag storstäda lägenheten skura och dammsuga och jag kommer säga till henne att jag sa till henne att om hon inte börjar hjälpa till så ska hon flytta. Så disken ska tas idag. Annars får jag nog ringa hennes föräldrar och be de hämta henne.
 
Har sagt till henne gång på gång och hon skyller på att hon mår dåligt, men att hon lovar att bli bättre. Och skulle diska upp efter sig samma dag. Har nu gått 5 dagar sen hon sagt detta. Idag ska jag storstäda lägenheten skura och dammsuga och jag kommer säga till henne att jag sa till henne att om hon inte börjar hjälpa till så ska hon flytta. Så disken ska tas idag. Annars får jag nog ringa hennes föräldrar och be de hämta henne.

Självklart så diskar man efter sig samma dag! Jag hade blivit galen ...
 
Nu påstår hon att de inte är hennes disk utan bara en av skålarna. Jag har låtit de ligga där en veckas tid för jag vägrar ta henne. Jag har diskat mitt efter varje måltid så vet att de är hennes. Hon verkar ju helt knäpp och försöker skylla på att bara en skål är hennes. Om de nu mot förmodan skulle vara en skål som är min, tänk alla gånger jag fått diska och städa efter henne hur kan man diskutera om detta?
 
Har sagt till henne gång på gång och hon skyller på att hon mår dåligt, men att hon lovar att bli bättre. Och skulle diska upp efter sig samma dag. Har nu gått 5 dagar sen hon sagt detta. Idag ska jag storstäda lägenheten skura och dammsuga och jag kommer säga till henne att jag sa till henne att om hon inte börjar hjälpa till så ska hon flytta. Så disken ska tas idag. Annars får jag nog ringa hennes föräldrar och be de hämta henne.

I detta läge skulle jag vara så rak att jag sa till henne att hon uppenbarligen inte klarar av att ta vuxenansvar så därför måste jag ringa hennes föräldrar som får ta hem henne.

Hon beter sig som en liten bortskämd unge.
 

Liknande trådar

Relationer Långt vädringsinlägg: Min relation med min pojkvän & särbo borde vara perfekt, vi matchar varandra så otroligt bra i åsikter, har...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
24 136
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp