behålla sadel eller ej?

Sv: behålla sadel eller ej?

de e väl ingen garnati ör att de nya ägarna kommer att använda den sadeln...de e ju inte säkert att den nya ryttaren passar i den sadeln

Nej, men de flesta ''vanliga'' sadlar passar ju de flesta ryttare, om de inte är jättelånga/grovt överviktiga och en sådan ryttare skulle jag aldrig sälja till...

Erbjud köparna att även få köpa din sadel,om de trivs med den och den har rätt inriktning för dem!
Behåll den annars och se om den passar nya hästen,annars får du sälja den då!

HannaSwenson skrev:
hej!

ska sälja min c-ponny och köpa en ny (c-)ponny.
har en ganska fin (1 år gammal) apaloosa sadel, svart.

skulle ni behålla sadeln eller skicka med den?
man kan ju byta in sadlar också har jag hört?
(ifall den inte skulle passa eller nåt)
man kanske inte får med sadel till nya hästen?
hur stor chans är det?
lite förvirrad..:crazy:

Skicka med den! Dels är det himla schysst mot nästa ägare o dels så kan du ju vara säker att hästen kommer att ridas med en sadel som passar även i fortsättningen . Jag ska absolut skicka med min sadel när ja säljer hästen nån gång i framtiden, ingen tvekan . Vad gäller det där med att man kan få med en sadel med nästa häst, d är inte helt ovanligt . Jag fick inte det o det var därför att sadeln han hade innan jag köpte honom inte passade, annars hade jag fått med den oxå .

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025