Behöver hjälp att brainstorma fram ett företagsnamn!

Johanna_B

Trådstartare
Ja, som rubriken säger: jag behöver hjälp att komma vidare i tankedjungeln kring företagsnamn!
Dessvärre är jag inte av den kreativa typen och hoppas därför att jag kanske kan få lite input från lite kreativa själar här inne :)

Så, mitt företag då. Jag är utbildad hundmassör och utbildar mig även till sjukgymnast på humansidan för nuvarande och har som förhoppning att kanske kunna komma in inom veterinärmedicin och rehab i slutändan (men först och främst är det ju humansidan som gäller). Dock kommer det ta ett par år innan jag är färdig där. Inom kort kommer jag även att vara certifierad massör på humansidan.
Min förhoppning är nu att jag ska kunna ha ett företag som innefattar allt detta, dvs både djur (är inte säkert att det bara kommer vara hund, utan har planer på att dels gå hästmassage och dels vidareutveckla hundutbildningen) och människor.

Nyckelord jag tänker mig är hälsa, styrka, välmående, energi, alltså ord som förmedlar en hälsosam känsla, men som inte berättar för mycket om vad företaget är. Jag har även varit inne på Wellness, sanitas fortis, health och liknande...Har även blandat in mitt förnamn (Johanna) och Nordic/Scandinavian/Swedish.
Att föredra är att namnet inte är typiskt svenskt, då jag skulle vilja kunna använda det internationellt i framtiden.
Helst vill jag ju såklart ha något som står ut i mängden, det får gärna vara ett "hittepå-ord", där man kanske lekt med lite ord om ni förstår vad jag menar? :) Framöver kommer ju förhoppningsvis ordet i sig att få en laddning genom företaget, så att alla inte klockrent förstår vad ordet betyder till en början spelar kanske inte en så stor roll, huvudsaken är att det förmedlar en positiv känsla.

Ja, jag vet att detta är jätterörigt och det är minst lika rörigt i mitt huvud och jag känner helt enkelt att jag har kört fast och behöver hjälp att komma på rätt spår om inte annat.