H
Honungsblomma
Jag började träna akademiskt i slutet av sommaren för att jag tycker om filosofin bakom ridningen. Min häst har visat stora framsteg sen jag fick henne i mitten av sommaren, då hon alltid gick med huvudet uppe i molnen och var almänt stressad. Men nu till problemet. Det går ganska bra när jag marktränar men så fort jag sitter upp så får hon fnatt och börjar stressa (särskillt på banan) och tar man förhållning på tygeln blir det sju gånger värre. Jag rider för AK-tränare någon/några gånger i månaden (så ofta som hon har tid) och hon tycker att jag ska börja använda stång på henne. hon anser att tränsbett är förbrukat på henne men jag tycker att det är för tidigt då jag inte anser att jag själv har tillräckligt bra "koll" än. Min tränare tycker att jag ska vara "hårdare" med henne och inte låta henne "komma undan" med så mycket, villket resulterar i att träningarna med ridlärare går käpprätt åt h-vete dvs mycket sämre än när jag tränar själv. Sist blev det totalt kaos och det slutade med att min tränare satt upp och red henne de sista 20min av lektionen. Villket inte gav några andra resultat än att min häst sprang runt runt och inte visste vad hon skulle ta sig till hom blev super stressad och fick näst intill panik! Jag vet inte vad jag ska ta mig till gör jag som min ridlärare säger blir det bara kaos av allt ihop, går jag lugnare tillväga hittar min häst kryphål och sätt att komma undan, men å andra sidan så har jag mycke lättare att hinna med och "korrigera" så att det blir rätt och det känns som om vi inte kommer någon vart om vi ska kampa med stress och spänningar hela tiden. Någon som har tips att ge, ibland känns det bara som om jag vill ge upp, men jag älskar ju min pålla så jag kan inte tänka mig att vara utan henne (kanske lite själviskt men jag vill nog gärna tro att hon tycker om mig också)
/Honungsblomma
/Honungsblomma