Bukefalos 28 år!

Behöver köpa ny mobil..vilken?

Akerman

Trådstartare
Som rubriken lyder så behöver jag en ny (smart) telefon då min nuvarande börjar sjunga på sista versen på riktigt :down: Det är en Samsung Galaxy S2, så den har några år på nacken :p

Nu vill jag hitta en relativt ny årsmodell (helst årets?) som inte är allt för dyr. Den bör ha 4G och bör inte vara allt för stor. Ett plus är också om den har bra kamera, bra batteritid, GPS, stort ram-minne och lagrings utrymme.. och andra smarta nödvändigheter :)

Vilken smartphone är det jag söker? :angel:
 
Nu har jag 0 koll på vilken prisklass som är "inte allt för dyr" för dig men Samsung Galaxy S4 mini är en riktigt trevlig, prisvärd telefon.
Hygglig kamera, hyfsat snabb och inte överdrivet stor.

Vill du lämna Samsungträsket och kan tänka dig att gå upp i prisklass så rekommenderar jag istället Xperia Z1 Compact.
Ruskigt snabb, supervass kamera och är dessutom perfekt för stallet iom att den är både vatten och dammtålig.
 
Har inte riktigt bestämt någon specifik prisklass men runt 3000 kanske lite till :p
Z1 Compact har jag funderat lite på faktiskt, också S4 mini men tror jag vill ifrån Samsung faktiskt.. prova vingarna på någon annan "modell" :)

Ska kika lite närmare på förslagen, annars har ni fler förslag? :):angel:
 
Samsung galaxy s5 har jag. Väldigt bra och så men liite stor. :) Dock är den vatten och dammtålig vilket är bra i ett stall :D
 
Nexus 5 har min pojkvän, han gillar den skarpt! Mycket trevlig telefon tycker till och med jag. Den är enkel och snygg. Annars har jag hört mycket gott om Z1 compact också!
 
Är aldrig i något stall nu för tiden :( men mobilen får gärna vara stöttålig ändå, då jag är rätt klumpig av mig :p
Min pris klass ligger mellan 2500 - 3500kr...skulle kunna gå upp liiite till om det verkligen är något speciellt som jag vill ha och som den ev. Billigare inte har.. ;)
Har inget riktigt jobb just nu, så försöker hålla i slantarna lite :p

När jag har gått in på prisjakt o ställt in vad som ska ingå, hamnar slut resultatet alltid på z1 compact. Men det som gör mig tveksam är när jag läste omdömen om den. Många säger som ni alla att den är kanon men några säger också tvärtemot (vilket Jag förstår att det görs om typ alla mobiler), så som att kameran fryser till, osv. + att det z3 compact kommer om några dagar, dock lite för dyr för mig :(

Va rätt nyfiken på galaxy note3an när den kom med, men med tanke på storleken och min klumpighet ibland så var det bara att tänka om :banghead::grin:
 
Jag har precis samma mobil som du gör och jag börjar också fundera på en ny mobil. Fast min funkar ganska bra fortfarande (ont om plats i minnet kanske men det är ju ett helt annat problem :angel:) även om jag har skrapat bort färgen lite :o Så jag tittar också på tipsen här med spänning!

+ att det z3 compact kommer om några dagar, dock lite för dyr för mig :(
Men jag köpte min mobil när trean (eller var det fyran :o) hade redan kommit ut och jag tycker faktiskt att det är lätt värt att köpa en lite "äldre" modell! Priset kan ha sjunkit med tusenlappar och känns som sprillans ny (och är i mobilbutikerna iallafall), räcker med att bara kolla på den förra modellen för att få bra pris. Dessutom ett stort plus är när jag en gång köpte en modell som var alldeles ny så kunde ingen laga den om något var fel pga den var så ny, och så gick den sönder till slut :meh: Aldrig mer en helt ny modell!
 
Roligt att det är fler som är inne på att byta mobil just nu :)

Ja..det är helt sant. Blir ju en aning billigare förstås, med en äldre men ändå "ny" modell :)
Fast nu har jag kikat på den nya modellens reklamer o känner mig lite små kär i den...:o:banghead: MEN den är för dyr för mig just nu!
Kommer visserligen den 30 Sep så kan i vilket fall inte köpa den nu :grin:
Jag köpte min S2 strax innan S3an kom jag med så :p

De som känns viktigt för mig är som jag skrev tidigare. 4G, Kameran, Prestandan och minnet, batteritid. + så ny som möjligt med de "senaste" funktionerna :p:o:) Fast allt på marknaden i dag är väl bättre än det jag har så ;)
Vill i slutändan ha en telefon som inte krånglar, det vore ju guld!
(vilket det inte verkar finnas, då alla mobiler krånglar på ett eller annat sätt förr eller senare:meh:)
 
Som rubriken lyder så behöver jag en ny (smart) telefon då min nuvarande börjar sjunga på sista versen på riktigt :down: Det är en Samsung Galaxy S2, så den har några år på nacken :p

Nu vill jag hitta en relativt ny årsmodell (helst årets?) som inte är allt för dyr. Den bör ha 4G och bör inte vara allt för stor. Ett plus är också om den har bra kamera, bra batteritid, GPS, stort ram-minne och lagrings utrymme.. och andra smarta nödvändigheter :)

Vilken smartphone är det jag söker? :angel:

Här är en till som funderar över vilken telefon som ska inköpas nu då min gamla sak verkligen börjar sjunga på sista versen. Den jag mest funderar på är Fairphone då konceptet verkligen tilltalar mig. Nu vet jag inte om den lever upp till dina krav, har inte specen i huvudet precis =)
 
Lånar tråden lite. Finns det inga små smartphones längre? Jag har en Xperia Go (3,5 tums skärm) och vill verkligen inte ha större. Har egentligen bara kraven att den ska vara liten, vatten- och dammtålig. Stöttålig är ett plus.
 
Har ingen jätte koll på mindre mobiler faktiskt. Sjävl vill ja ha 4.3 eller så när som möjligt.

Kikat jätte mycket nu på skillnader mellan z1 compakt o z3 compakt. Tyckte att det inte var såå stor skillnad, förutom att z3 var något bättre på vissa punkter + att den hade någon ny funktion, mm. (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2426767,2787296). Så satt o kikade runt var det billigast stället att beställa z1. Kikade då även in på Halebop för att kika på vad de skulle kosta med abonnemang. Väljer man att betala hela mobilen på en gång så blev det helt plötsligt biligare än att köpa bara mobilen från annan butik. O helt plötsligt skiljde det bara ca 500 kr mellan z1 och z3 :D + att man får med hörlurar värde 1099kr med ;) Visserligen med ett abonnemang men de hamnade på samma summa som jag tankar kontantkortet med varje månad ändå så det spelar ingen roll. + att de va snyggare färger till z3an tycker jag :angel::p

Får fundera liiite till innan jag bestämmer mig, men känns så dumt på nå vis att välja z1 när jag kan få z3 för bara ca 500 kr mer :cautious::grin:
Min sambo kommer väl råma rakt ut om mina ideér men jag kan säkert övertala honom att jag har rätt :angel::laugh: Såvida jag inte ändrar mig... :p
 
Skiljer det bara 500 spänn så ta Z3. Jag är nöjd med Z1, men iPhone 6 har väckt ett sedan några år slumrande ha-begär efter en Apple-produkt så jag ska nog byta snart.
 
ja eller 620 kr om man ska va exakt ;) Men det kan jag tycka att det är värt :)
Iphone är lite för dyr för min del så den blir det inte :p Kanske att sambon skaffar den sen, vem vet :)
 
Som rubriken lyder så behöver jag en ny (smart) telefon då min nuvarande börjar sjunga på sista versen på riktigt :down: Det är en Samsung Galaxy S2, så den har några år på nacken :p

Nu vill jag hitta en relativt ny årsmodell (helst årets?) som inte är allt för dyr. Den bör ha 4G och bör inte vara allt för stor. Ett plus är också om den har bra kamera, bra batteritid, GPS, stort ram-minne och lagrings utrymme.. och andra smarta nödvändigheter :)

Vilken smartphone är det jag söker? :angel:
Jag har Samsung Galaxy S4, lätt den bästa mobilen jag haft! Fullkomligt älskar den och den har åkt i gatan ett antal gånger, tappat den i toaletten en gång, tappat den i golvet flera gånger osv, fungerar klockrent ändå. Har 4G, riktigt bra kamera, har ingen koll på exakt hur mycket lagringsutrymme det är i den, men det verkar vara bra.

Hade iphone förut och aldrig mer! Bara krångel, fungerade aldrig som den skulle och apple är smått omöjliga och ha och göra med när det krånglar. Tre(!) gånger har jag ringt dit nu och avslutat en icloud prenumeration som jag inte haft på evigheter. Ändå skickas det mail på mail om att de ska dra pengar för det. Nu har det gått vidare till några ingenjörer som ska kolla varför det inte avslutas. Fick tom kontaktuppgifter direkt till en på supporten ifall det inte avslutades nu heller.
Så aldrig mer en appleprodukt för mig. Håller mig till min älskade Samsung, fast skulle vara fint och uppdatera till S5an såklart.
 
Senast ändrad:
Känns lite som jag fastnat för Z3an nu faktiskt :D Dock tycker min kära sambo att jag ska vänta lite... men jag tänker lite tvärtom, varför vänta?
Tror han menar lite med att med tiden kommer den bli lite billigare...Sant, men då får jag inte med de där lurarna värde 1099kr o för mig känns de mer värt o beställa nu o få med dom gratis än att vänta o bli utan :p haha

Nu håller jag på kikar runt på massa fodral/skal/skydd då jag inte har haft något till min S2a o vill gärna skydda min framtida telefon lite mer. Problemet är att jag inte vet vad för sorts "skydd" jag vill ha. Fodralen känns ju rätt skyddande men också rätt klumpiga i sammanband under användning av telefonen.. :meh: Så jag vet inte...:confused:

Hur hade ni gjort ang. att beställa nu och ang. "skydd" till eran telefon?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: sthu
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
956
Senast: sthu
·
Äldre Kommer behöva köpa ny mobil pga min nuvarande måste laddas 2-3 ggr per dag. Mina krav: - max 4000 - bra batteritid (alltså laddas max en...
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Så. Mobilen död och jag behöver köpa en ny direkt, typ imorgon så fort affärerna öppnar... Jag vill såklart inte byta ner mig till en...
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 29
  • Allergifoder

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp