Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo jag förstår att du behöver förstå för din skull. Men kan/vill är ju ingen praktisk skillnad mer än att om det är ett kan inte så kan du klamra dig fast vid att han nog egentligen vill.
Jag vill liksom bara veta vad som hände. För mig är det skillnad om någon mår som den mår och pga backar. Det är liksom förståeligt och förlåtligt jämfört med om personen bara är totalt respektlös och egoistisk. Även om jag vet att resultatet blir detsamma i slutänden. Nu är jag dock ganska säker på att han skiter fullständigt i att komma.
 
Jag vill liksom bara veta vad som hände. För mig är det skillnad om någon mår som den mår och pga backar. Det är liksom förståeligt och förlåtligt jämfört med om personen bara är totalt respektlös och egoistisk. Även om jag vet att resultatet blir detsamma i slutänden. Nu är jag dock ganska säker på att han skiter fullständigt i att komma.
Så om han beter sig såhär för att han inte kan bättre, kommer du då stanna kvar i "relationen", fortsätta göra våld på dig själv och må dåligt? Eller menar du att du kommer gå vidare oavsett, bara att du vill veta varför han gör såhär?
 
Så om han beter sig såhär för att han inte kan bättre, kommer du då stanna kvar i "relationen", fortsätta göra våld på dig själv och må dåligt? Eller menar du att du kommer gå vidare oavsett, bara att du vill veta varför han gör såhär?
Går jag veta kan får jag själv ta ställning till där och då. Men hade velat höra vsd han sa. Jag tänker inte längre än ifall han kommer just nu.
 
Jag vill liksom bara veta vad som hände. För mig är det skillnad om någon mår som den mår och pga backar. Det är liksom förståeligt och förlåtligt jämfört med om personen bara är totalt respektlös och egoistisk. Även om jag vet att resultatet blir detsamma i slutänden. Nu är jag dock ganska säker på att han skiter fullständigt i att komma.
Jag är ganska säker på att ingen anser sig själv som respektlös och egoistisk. En parallell är mitt ex som sagt och gjort så märkliga saker mot mig att de flesta baxnar och rent av undrar om han typ blivit dement eller så, han å sin sida anser att jag är en människa han respekterar jättemycket. Jag har landat i att det spelar ingen roll hur hans intention är, det viktiga är hur det kändes för mig oavsett. Jag kommer aldrig att fatta hur man kan göra som han gjort mot en annan människa- han anser att han gjort sitt bästa och absolut inte velat göra illa - skitsamma med hans intention om han inte fattar vad som skadar
 
Går jag veta kan får jag själv ta ställning till där och då. Men hade velat höra vsd han sa. Jag tänker inte längre än ifall han kommer just nu.

Jag har så svårt att förstå. Om han ger dig förklaringen att han inte orkar höras mer än så här, men tycker om dig som person, kommer du då känna att det fortsättningsvis är okej för dig att han inte öppnar dina meddelanden och inte hör av sig förrän det är dags att meddela att han är på väg?
 
Jag är glad att du tagit dig så långt som du har @Unhappy . Jag förstår ditt upplevda behov av svar för att gå vidare. Jag har själv suttit där, och önskat svar av någon som inte velat ge några.
Min fråga till dig är: Om han inte kan eller inte vill ge dig de svar du behöver, ska du då sitta och undra, älta och må dåligt resten av ditt liv?
Eller kan det vara så att ditt behov av svar är en försvarsmekanism som du inte vet hur du ska hantera?
 
Jag är glad att du tagit dig så långt som du har @Unhappy . Jag förstår ditt upplevda behov av svar för att gå vidare. Jag har själv suttit där, och önskat svar av någon som inte velat ge några.
Min fråga till dig är: Om han inte kan eller inte vill ge dig de svar du behöver, ska du då sitta och undra, älta och må dåligt resten av ditt liv?
Eller kan det vara så att ditt behov av svar är en försvarsmekanism som du inte vet hur du ska hantera?
Intressant fråga.
Nej det kommer jag såklart inte, jag har ju lin deadline men kommer säkert att undra och må dåligt ett tag. Men tror tiden också gör en del.

Jag är överlag en person som gillar raka besked. Jag har svårt att lita på människor men denna kille har jag kunnat lita på även i saker jag kanske inte gillat. Därför blir det förutom allt annat ett enormt svek om det nu är så att han säger att han skall komma men skiter i att höra av sig. Inte alls likt honom. Dyker han upp, eller öppnar mina medelanden så vet jag att jag kommer att få ett svar. Han har tidigare varit noga med att jag skall få det när jag undrat något eller velat något.

Och som sagt det är skillnad på att ha mått dåligt och inte kunnat jämfört med att bete sig som en skit. För mig är nog nog viktigt just för att kunna sätta punkt. Även pm jag inser att han kanske aldrig mer hör av sig
 
Intressant fråga.
Nej det kommer jag såklart inte, jag har ju lin deadline men kommer säkert att undra och må dåligt ett tag. Men tror tiden också gör en del.

Jag är överlag en person som gillar raka besked. Jag har svårt att lita på människor men denna kille har jag kunnat lita på även i saker jag kanske inte gillat. Därför blir det förutom allt annat ett enormt svek om det nu är så att han säger att han skall komma men skiter i att höra av sig. Inte alls likt honom. Dyker han upp, eller öppnar mina medelanden så vet jag att jag kommer att få ett svar. Han har tidigare varit noga med att jag skall få det när jag undrat något eller velat något.

Och som sagt det är skillnad på att ha mått dåligt och inte kunnat jämfört med att bete sig som en skit. För mig är nog nog viktigt just för att kunna sätta punkt. Även pm jag inser att han kanske aldrig mer hör av sig
Naturligtvis gör tiden sitt, och att tillåta sig att känna det som behöver kännas.
Om jag säger att du håller dörren öppen för honom, förstår du hur jag menar? Dörren är öppen, han kan lämna svar om han vill, och vill han komma in släpper du in honom igen. Om han inte hör av sig kommer du vänta och våndas här ett tag, men sen börja röra dig bort från Dörren. Men du stänger den inte. Men du kan stänga den. Du kan stänga den nu direkt, meddela honom hur du känner inför hans beteende och sen slå igen dörren. Det gör ont först men det går över, jag lovar att det går över. Och när man själv är den som avslutat finns det efteråt styrka att hämta i det. Man har styrt sitt eget liv och öde istället för att åka med på nåder av någon annan.
Det finns en person jag än idag undrar varför hen gjorde som hen gjorde, men det gör inte ont längre. Och det är dit du behöver komma tror jag, inte att få alla svaren utan att acceptera det som inte går att förändra (som hans beteende) och förändra det du kan (hur du hanterar hans beteende).
 
Naturligtvis gör tiden sitt, och att tillåta sig att känna det som behöver kännas.
Om jag säger att du håller dörren öppen för honom, förstår du hur jag menar? Dörren är öppen, han kan lämna svar om han vill, och vill han komma in släpper du in honom igen. Om han inte hör av sig kommer du vänta och våndas här ett tag, men sen börja röra dig bort från Dörren. Men du stänger den inte. Men du kan stänga den. Du kan stänga den nu direkt, meddela honom hur du känner inför hans beteende och sen slå igen dörren. Det gör ont först men det går över, jag lovar att det går över. Och när man själv är den som avslutat finns det efteråt styrka att hämta i det. Man har styrt sitt eget liv och öde istället för att åka med på nåder av någon annan.
Det finns en person jag än idag undrar varför hen gjorde som hen gjorde, men det gör inte ont längre. Och det är dit du behöver komma tror jag, inte att få alla svaren utan att acceptera det som inte går att förändra (som hans beteende) och förändra det du kan (hur du hanterar hans beteende).
Jag har ju satt en deadline, sen visst skulle han dyka upp efter gör han väl det men det är under en begränsad tid då han ju seglar.

Kommer han inte alls/skiter i det är dörren definitivt stängd för annat än att möjligtvis vara vänner.

Men som sagt en deadline finns, då har han seglat förbi mig och valde att inte säga något. För mig är det ett svar också. Och det visar ju på att han är en person som inte är vad han utgav sig för att vara.
 
Har han inte redan gjort det iom veckor av total tystnad?
Jag vet inte riktigt, han sa nånting om när han var så himla utmattad att ”det är tur man är singel, partners tenderar att ogilla 1-2 veckors radiotystnad”. Vet att han går in i sig själv när det blir för mycket runt honom.

Så, det kan betyda precis vad som helst. Märkliga är som sagt att han har alltid varit noga med om det varit något att ta sig tiden att prata om det. Och var en människa iaf jag uppfattade har en ganska god normal dvs hur man beter sig emot andra.
 
Jag vet inte riktigt, han sa nånting om när han var så himla utmattad att ”det är tur man är singel, partners tenderar att ogilla 1-2 veckors radiotystnad”.

Vad svarade du på det då?

Det var väldigt tydligt från hans sida tycker jag, att han hade ett behov av att få bekräftat från ditt håll att du inte ser honom från någon typ av partner eller har en relation som innebär förväntningar om tät kontakt.
 
Vad svarade du på det då?

Det var väldigt tydligt från hans sida tycker jag, att han hade ett behov av att få bekräftat från ditt håll att du inte ser honom från någon typ av partner eller har en relation som innebär förväntningar om tät kontakt.
Det håller jag med dig om. Och det är vi ju inte heller men han ville fortsätta träffas. Var då han sa att han inte var gjord för relationer, han orkar inte träffa nån för ofta, ha nån hos sig för ofta eller vara i ständig kontakt med någon, han hade nog med sig själv”.

Sen lugnade han ner sig och sa att han kanske övertänkte men blev lite rädd över vårt prat om flytt och så. Och att han ville ses nu och försöka ses varje månad. Men puts väck är han ju.

Jag uppfattar honom inte som en person som oavsett vad han tycker är rädd att säga det. Och han är noga med att inte ge falska förhoppningar. Men verkar som det är precis det han gör nu…

Jag svarade ”det gör inte jag heller 😂
 
Hur skulle det annars vara menar du?
Det finns aldrig någon garanti för att man får ett 100% ärligt och genuint svar, oavsett vad man tycker att man har rätt att förvänta sig.

@Roheryn skrev flera långa inlägg om hur det var för henne t ex.

Och killen i ditt fall har ju upprepade gånger svarat på varför han inte hör av sig eller vill ses lika ofta som du.

Det finns liksom ingen anledning att tro att du ska få ett annat svar gång 101 än du fick de100 första gångerna.
 
Det finns aldrig någon garanti för att man får ett 100% ärligt och genuint svar, oavsett vad man tycker att man har rätt att förvänta sig.

@Roheryn skrev flera långa inlägg om hur det var för henne t ex.

Och killen i ditt fall har ju upprepade gånger svarat på varför han inte hör av sig eller vill ses lika ofta som du.

Det finns liksom ingen anledning att tro att du ska få ett annat svar gång 101 än du fick de100 första gångerna.
Han brukar svara ärligt om jag frågar något. Nästan på gränsen till väldigt utförligt. Sen finns det säkerligen saker han inte kan svara på heller men då säger han ju det. Så jo, dyker han upp så vet jag att han åtminstone försöker ge mig ett så ärligt svar det går

Det är ju han som säger att han vill sss när han kommer. Och vill försöka ses varje månad sen.

Ang att höras så ofta har han sagt det en gång. Samt en gång innan att han var utmattad, men då hördes vi mycket ändå
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 956
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 821
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 931
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp