Bukefalos 28 år!

Behöver också räknehjälp!

Trissa

Trådstartare
Fast med biotin. Jag har köpt flytande biotin, och till "varmblod, 1 år och uppåt" ska man ge 30 ml om dagen varje dag. Hur mycket ska jag ge en 25-kilos hund då? *dååålig på matte* :o
 
Sv: Behöver också räknehjälp!

Hund?

Du kan absolut inte räkna om något från ett djurslag till ett annat, efter kroppsvikt!

Det är totalt livsfarligt, framförallt om det gäller läkemedel (vilket det ju inte direkt gör här)!!!!!!!!!

Försök hitta doseringsanvisningar TILL HUND på biotinpreparat! Det kan vara enormt stora skillnader!

Mvh Cissi
 
Sv: Behöver också räknehjälp!

det brukar väl stå på flaskan? Det är ju olika koncentration av biotinet för olika djur. på de flesta biotinfabrikat som jag använt tror jag att för hästar räknar man med 30-50ml och för hundar ca 10ml. Men det kan ju variera. Så kolla om det inte står på din förpackning!
 
Sv: Behöver också räknehjälp!

Det här verkar bli mer en hund- än en räknefråga. Därför flyttar jag tråden till hund.

mandalaki/moderator
 
Sv: Behöver också räknehjälp!

Nej, det är ju det, det står bara till häst på förpackningen. Äsch, jag får väl ringa veterinären och fråga, det var de som rekommenderade det.
 
Sv: Behöver också räknehjälp!

biotin är inte skadligt i lite för höga doser. hundarna kissar nämligen ut överskottet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
825
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 250
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 045
Senast: Farao
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 080
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp