Storlek på säng

SiZo

Trådstartare
Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng och där är vi två vuxna och två hundar på 6-7 kilo. Hundarna ligger i mitten och tar nog fan mer plats än vad vi människor får. Nej, det är inget alternativ att låta dem sova på golvet.
Jag tittar nu på större säng. Jag funderar på hur stor jag behöver ha för att det ska göra ordentlig skillnad. Räcker 240 tro? Låter ju mycket, men samtidigt så är det bara 30 cm extra per person och vipps så var det inte så mycket. Det finns 280 och 360 också. 360 känns sjukt stort, så jag tänker att 280 borde räcka.
Hur gör ni andra som sover tillsammans med hundar för att det inte ska kännas trångt?
 
Vi har en 210 bred dubbelsäng och den känns inte tillräckligt bred om det ska sovas hundar i den. Ofast får de ligga en stund innan vi somnar sen får de gå ner då det blir alldeles för trångt annars. Om maken är borta så sover det oftast tre st på hans sida, men lik förbannat så ligger jag så långt ut på min sida det bara går, så jag tror att det inte spelar någon roll hur stor sängen är om hundarna vill sova nära :D
 
Jag kanske bara ska ge upp och köpa två 180 sängar. Så trött på att det är trångt när vi ska sova.
 
Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng och där är vi två vuxna och två hundar på 6-7 kilo. Hundarna ligger i mitten och tar nog fan mer plats än vad vi människor får. Nej, det är inget alternativ att låta dem sova på golvet.
Jag tittar nu på större säng. Jag funderar på hur stor jag behöver ha för att det ska göra ordentlig skillnad. Räcker 240 tro? Låter ju mycket, men samtidigt så är det bara 30 cm extra per person och vipps så var det inte så mycket. Det finns 280 och 360 också. 360 känns sjukt stort, så jag tänker att 280 borde räcka.
Hur gör ni andra som sover tillsammans med hundar för att det inte ska kännas trångt?
Vi sover två vuxna och två hundar i storleken 17-22 kg i 160 säng. :laugh: Det fungerar men hade nog velat ha typ 200.
 
Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng och där är vi två vuxna och två hundar på 6-7 kilo. Hundarna ligger i mitten och tar nog fan mer plats än vad vi människor får. Nej, det är inget alternativ att låta dem sova på golvet.
Jag tittar nu på större säng. Jag funderar på hur stor jag behöver ha för att det ska göra ordentlig skillnad. Räcker 240 tro? Låter ju mycket, men samtidigt så är det bara 30 cm extra per person och vipps så var det inte så mycket. Det finns 280 och 360 också. 360 känns sjukt stort, så jag tänker att 280 borde räcka.
Hur gör ni andra som sover tillsammans med hundar för att det inte ska kännas trångt?
Husse tycker att det är trångt, matte tycker inte det. De sover på mattes sida/i fotändan.... Vi har 180 säng och tidigare 4 st 25-30 kg hundar. Nu bara en i sängen dock. Han går dock ner efter en stund, de gillar mest att ligga på golvet ändå.
 
När sambon jobbar borta räcker ÄNDÅ inte vår fullbreddade dubbelsäng till. Har två små Dvärgschnauzers som knör värre än två elefanter:meh:
Märkligt nog får de båda plats i hanens gamla valpkorg men en dubbelsäng är för litenO_o
Ja jag kan ha båda i knät om jag kämpar lite.
Så egentligen är det nog inte hundarna som tar för mycket plats, det måste ju vara sambons fel alltihopa :eek:
 
Hade tidigare en 210-säng som vi sov två vuxna, ett litet barn och en hund i. Hunden sov dock vid fötterna, annars hade det nog blivit trångt. Men som vi hade det blev det bra med plats.

Jag misstänker dock, om ni har hundar som vill sova emellan er, att det kvittar hur bred säng ni har, de lär bara flytta med ”mot kanten” och så blir det lika trångt ändå?
 
Hade tidigare en 210-säng som vi sov två vuxna, ett litet barn och en hund i. Hunden sov dock vid fötterna, annars hade det nog blivit trångt. Men som vi hade det blev det bra med plats.

Jag misstänker dock, om ni har hundar som vill sova emellan er, att det kvittar hur bred säng ni har, de lär bara flytta med ”mot kanten” och så blir det lika trångt ändå?
Jag tror faktiskt inte det. Det är strängt förbjudet att sova mot mig då jag blir för varm, men när jag känner efter så ligger de bara cm från både mig och sambon, trots att de inte ligger på tvären, för det får de inte göra.

Lite av problemet är nog att sängen står "mitt i rummet", och att 10-15 cm "försvinner" vid varje kant eftersom att man inte vill trilla ur sängen - och sen hundarna i mitten. Det är klart som tusan att det är trångt.
Jag kanske får åka till Europamöbler och provligga en säng. Bara att hoppas att de har alla storlekar framme.

Anledningen till att de ligger i mitten är för att det är riskabelt att ligga på kanten för en liten hund. Det har hänt att vi har vaknat av ett "dunk" :bag:
 
Vi har 180 cm och fem 10-15 kiloshundar 🫣 jag tror alla ligger på min sida😬 Har funderat på madrasser över hela golvet 🤔
Sover bättre i husbilen, för där har vi skilda sovrum 😅 Bara två av hundarna hoppar upp till mig i överslafen, så det är massor av plats!
 
Tror helt klart det är din partner det är fel på! Vi sover två vuxna, ett barn och en katt på 160 cm och det är inte trängre än att barn nummer två också kan knö sig ner om hon vill (men DÅ är det trångt!). :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 784
Senast: ako
·
Övr. Barn Hur stora rum har era barn? Vi funderar på att göra om lite men blir lite fundersamma på storleken på rummen. Vi skulle vilja göra två...
Svar
15
· Visningar
1 031
Senast: Imogen
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 505
Senast: Guldaskig
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp