Storlek på säng

180-säng, två pers och tre hundar på 24, 21 och 14 kg. 14-kiloshunden tar oftast mest plats.

De andra tre hundarna sover inte i sängen, för husse kan inte sova när de trampar på honom 🙄😂
 
När sambon jobbar borta räcker ÄNDÅ inte vår fullbreddade dubbelsäng till. Har två små Dvärgschnauzers som knör värre än två elefanter:meh:
Märkligt nog får de båda plats i hanens gamla valpkorg men en dubbelsäng är för litenO_o
Min sambo jobbar borta nu och jag och Lova är ensamma i en 160-säng. (Vi får inte plats med större säng pga litet sovrum)
Det är trångt och jag vaknar varje morgon av att jag ligger preciiiiis på gränsen till att ramla ut sängen. Igår morse var halva högerskinkan i luften.
Hon kan ligga i sin pyttelilla igloo utan problem och blir en liiiiten boll när hon rullar ihop sig. Men i dubbelsängen är hon plötsligt gigantisk.
Är det rasbundet? :rofl:
 
Vi har en 180 o 4 snart 5 huskyblandningar i sängen :rofl: Sambon gnäller på att de e trångt varje morgon när han ska lägga sej efter ett nattpass men han vägrar gå med på en större säng :meh: Jag hade gärna haft större säng
 
Jag sover själv med en hund och en katt i 160 säng och tycker det är ganska perfekt. Det har känts bra även när jag haft mänskligt sällskap med samma preferenser som mig och - framför allt - varsitt täcke. :D
Jag föredrar dock min fyrfota familj så nära som möjligt så katten sover på huvudkudden och hunden under täcket, oftast bakom knäna. Utan dem i hudkontakt kan jag inte sova. :heart
 
Min sambo jobbar borta nu och jag och Lova är ensamma i en 160-säng. (Vi får inte plats med större säng pga litet sovrum)
Det är trångt och jag vaknar varje morgon av att jag ligger preciiiiis på gränsen till att ramla ut sängen. Igår morse var halva högerskinkan i luften.
Hon kan ligga i sin pyttelilla igloo utan problem och blir en liiiiten boll när hon rullar ihop sig. Men i dubbelsängen är hon plötsligt gigantisk.
Är det rasbundet? :rofl:
Svar ja!
 
160-säng, två hundar på 37 resp 42 kg, två på ca. 17 kg, de mindre sover alltid i sängen, den ena under täcket eftersom han är tunnhårig och frusen. Den största hunden ligger dock bara i sängen en liten stund, sen blir han för varm och hoppar ner. Den näst största sover hela natten i sängen vintertid, men sommartid ligger han heller i sin säng på golvet. Det är inte jättegott om plats och vi ska byta till en 180 nu när vi ändå ska renovera sovrummet. Hade gärna haft ännu större men det får inte plats på något vettigt sätt tyvärr.
 
Vettefan om det hjälper med större säng 😂 160 cm säng, och Tilda med sina 12 kilo knuffar nästan ur mig. Katten är oskyldig för han sover sällan i sängen.
FB_IMG_1701367780197.jpg
 
Jag har nu noga studerat min sambo när han sover och förklätt det med att jag läser. Men mitt i natten så lägger jag ner boken, går försiktigt upp ur sängen och tittar från fotändan och mäter hur stor del av sängen han har.

Och ja, han tar upp 50% av sängen. Klart att det blir trångt när jag och hundarna ska ligga på 90 cm bara...

Nu är bara frågan hur vi ska åtgärda detta.
Räcker det med taggtråd tror ni, eller ska vi sätta elstängsel också? Eller är det mer effektivt med något likt berlinmuren?

Vad har vi för förslag här?

Jag inser ju snabbt att det fanns vissa fördelar med att vara särbo.
 
Jag har nu noga studerat min sambo när han sover och förklätt det med att jag läser. Men mitt i natten så lägger jag ner boken, går försiktigt upp ur sängen och tittar från fotändan och mäter hur stor del av sängen han har.

Och ja, han tar upp 50% av sängen. Klart att det blir trångt när jag och hundarna ska ligga på 90 cm bara...

Nu är bara frågan hur vi ska åtgärda detta.
Räcker det med taggtråd tror ni, eller ska vi sätta elstängsel också? Eller är det mer effektivt med något likt berlinmuren?

Vad har vi för förslag här?

Jag inser ju snabbt att det fanns vissa fördelar med att vara särbo.
Har ingen lösning på ditt problem men förstår dig. Sambon har större kudde och vräker gärna över den över halva sängen pekar på mitten och drar upp den osynliga eltråden....
 
Har ingen lösning på ditt problem men förstår dig. Sambon har större kudde och vräker gärna över den över halva sängen pekar på mitten och drar upp den osynliga eltråden....
Det skulle faktiskt kunna vara problemet här med. Sambon har en enorm kudde! 70 cm tror jag.

Osynlig eltråd säger du... Hm.. Det finns ju de där halsbanden numera som först piper när man kommer nära gränsen, och sedan ger en elstöt. Det vore kanske något att satsa på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 782
Senast: ako
·
Övr. Barn Hur stora rum har era barn? Vi funderar på att göra om lite men blir lite fundersamma på storleken på rummen. Vi skulle vilja göra två...
Svar
15
· Visningar
1 030
Senast: Imogen
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 503
Senast: Guldaskig
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp