Bukefalos 28 år!

Behöver råd! Hund som far illa!

Sv: Behöver råd! Hund som far illa!

Jag och min f.d. sambo köpte hund, sambon står som ägare. Hunden far illa och jag har i 2 månaders tid jagat Länsstyrelsens djurskydd och sedan några dagar i frustration över att inget ännu gjorts även anmält till polisen. Inget händer!

Hunden har sedan i april månad (då flydde jag mitt hem under våldsamma förhållanden) stått bunden i rep på gården dygnet runt, utan skydd och jag misstänker även utan att få rastas en enda gång. Nu har jag av grannar fått reda på att hunden hörs skälla dygnets alla timmar och att den inte ens haft vattenskål när de var där en dag för att kolla till hunden. Hunden ska ha i övrigt ha sett ut att vara i normalhull.

Jag kan inte kommunicera med f.d. samb dvs hundens ägare då han hotat mig till livet och utsatt mig för grov misshandel. Fastigheten är övervakad med kameror och vapen finns i huset och min f.d. sambo är en människa helt utan skuldkänslor och samvete. Så det är inte bara att åka dit och hämta hunden... Och det är ju dessutom olagligt att ta ngn annans hund... Men hunden måste bort därifrån!

Vad hade ni gjort? Jag har så dåligt samvete för hunden, han älskade mig över allt annat... och nu lider han så här...

Ush vad otäckt:(har varit i ungefär samma situation men ingen hund inblandad dock)
Jag hade tagit hjälp av närstående, grannarna, polis m.m. Försöka allt tills någon gör någonting, eller hjälper mig.(Eller om ni är flera tillsammans som hämtar hunden)
Jag hade själv varit så dumdristig och gått dit mitt i natten och hämtat min hund tror jag:cool:sjukt men sant!!!!
 
Sv: Behöver råd! Hund som far illa!

Förmodligen köper han en ny så småningom eftersom han tydligen vill ha en vakthund. Vem ska köpa loss den då? :(

Eller så köper han ingen ny. Denna var ju tydligen inköpt för gemensamma pengar och det var TS som skötte den. Han verkar ju inte haft så stort intresse i den förutom att den skulle vakta, och till det har han kameror.
 
Sv: Behöver råd! Hund som far illa!

Ville bara berätta att hunden fått det bättre nu! :):angel: Att få se hunden förvandlas från ledsen och rädd till överlycklig var värt all möda i världen.
 
Sv: Behöver råd! Hund som far illa!

Va bra! Hur blev det - köpte du loss honom, eller kunde du få ut någon myndighetsperson så snabbt? Eller blev det en fritagning i nattens mörka timma... ;)
 
Sv: Behöver råd! Hund som far illa!

Det sistnämnda :angel: Det tog 6 månader att ta mod till mig, och det är en stor sten som fallit nu. Jag mår betydligt bättre :laugh: än innan. Alla andra problem finns ju kvar kring min f.d. sambo men jag märker nu hur mycket det har påverkat mig att bekymra mig om hunden...
 
Sv: Behöver råd! Hund som far illa!

Ville bara berätta att hunden fått det bättre nu! :):angel: Att få se hunden förvandlas från ledsen och rädd till överlycklig var värt all möda i världen.

Härligt :laugh: Vad glad hunden måste blivit av att få se dig igen :love:


Det sistnämnda :angel: Det tog 6 månader att ta mod till mig, och det är en stor sten som fallit nu. Jag mår betydligt bättre :laugh: än innan. Alla andra problem finns ju kvar kring min f.d. sambo men jag märker nu hur mycket det har påverkat mig att bekymra mig om hunden...

Skönt att du också mår bättre och jag hoppas att både du och hunden får ro nu.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skriver anonymt eftersom de personer det handlar om är mina hyresvärdar, varför detta är lite känsligt. Läget är alltså såhär; Grannen...
Svar
16
· Visningar
2 786
Senast: Ensam
·
F
Övr. Hund Jag behöver råd och stöttning i hur jag bäst kan hjälpa en hund som är värd ett bättre öde... Separerade nyligen från ex-sambo. Pga...
Svar
8
· Visningar
1 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp