Behöver tips om galoppen...

H

häst älskaren

jag behöver tips om hur jag ska sitta i galoppen är lite osäker ska jag sitta bakåt eller framåt lutad? :confused:

H

häst älskaren

Sv: Behöver tips om galoppen...

tack jag var lite osäker.

Man ser lite olika varianter ;) Men man ska försöka hålla sej till att sitta upprätt. Sen kan man ju alltid öva att stå i fältsits :p

H

häst älskaren

det är de jag gör

bäst är att du försöker luta dig bakåt om det inte är en uppförbacka för då ska du ju nästen ställa dig upp så hästen få fritt i ryggen och kan arbeta rätt.
jag gjorde det misstaget att luta mig framåt när jag började rida, jag kan inte sluta med det=( spänner mej nästan jämt och har svårt för att sitta rakt/båkåt=(

C

CeciliaHeikne

Sitta rak.. Men träna gärna mycket på fältsitts, gärna i backar och annat. Beror ju helt på vad du tränar,

men det är först när ryttaren sitter bakom hästens tyngdpunkt (lutar sig mera bakåt) som man kan börja rida de svårare skolorna..

Liknande trådar

Ridning Jag har tre frågor om galopp. Dels är det så att jag tappar stigbyglarna vilket börja bli bättre men nästa problem är styrning. Jag...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 071
Träning Min häst faller ibland in i en mycket obalanserad galopp, det är ingen korsgalopp. Känns helt galet för jag kastas helt ur balans och...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: skiesabove
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 499
Senast: banani
·
Ridning Jag hjälper en tjej med hennes hopponny. Han är jättefin i dressyren men är helt befäst i att byta galopp så fort man går in på en...
Svar
11
· Visningar
1 218
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar