Behöver tips om hur att få hunden att sluta! hoppa!

A

Anel

Hej! Jag är en nybliven ägare till en 4-månaders valp, hon är en korsning av olika småhundar, väldigt liten. Mitt problem är att hon hoppar hela tiden när hon vill hälsa. I familjen försöker vi sätta oss ner eller ta upp henne. Men när andra människor vill hälsa hoppar hon glatt hela tiden. Hur ska vi göra här för att hon ska sluta hoppa? Tacksam för alla tips vi kan få!
 
Sv: Behöver tips om hur att få hunden att sluta! hoppa!

Ignorera henne när hon hoppar. Varje gång. Hela tiden. Ta inte kontakt med henne och hälsa för än hon sitter lugnt och stilla på golvet.
Ha ett koppel på henne som ni kan stå på så hon inte kan hoppa.
 
Sv: Behöver tips om hur att få hunden att sluta! hoppa!

Tack det var goda råd. Jag tror jag ska ta en medhjälpare och öva
 
Sv: Behöver tips om hur att få hunden att sluta! hoppa!

Gör det! Ta hjälp av en person som kommer hem till dig/möter dig på promenaden som du förklarat för hur han eller hon ska bete sig emot valpen.
 
Sv: Behöver tips om hur att få hunden att sluta! hoppa!

TACK det ska jag göra!:)
 
Sv: Behöver tips om hur att få hunden att sluta! hoppa!

Vi lärde våran ett alternativ till att hoppa. Det är alltid lättare att lära en hund vad man VILL att den ska göra, istället för att lära in en negation "Du får INTE, du ska INTE."

Rådi ska om hon är pestig, lägga sig ner innan hon blir klappad. Det fungerar bra, men ofta är det den hälsande personen som förstör det genom att ivrigt börja hälsa tillbaka eller går ner på knä osv. Sen är det inget jag håller stenhårt på, men blr man störd på min kan man be henne lägga sig, och sen kan man klappa.
 
Sv: Behöver tips om hur att få hunden att sluta! hoppa!

Håller med, kommer jag hem till någon vars hund hoppar så vänder jag hunden ryggen direkt,kör ner händerna i fickorna och stirrar på vad som helst utom på hunden.

Min egen hoppar inte men kan få lite glädjefnatt, sånt uppskattas inte heller, jag vänder ryggen emot och då brukar han slänga sig på rygg. Vilket självklart direkt leder till att jag hälsar på honom.
 

Liknande trådar

Hundträning Har en 4 månaders valp här. Han vaktar ibland när han hör någon i trappen och på barnskrik samt andra ljud som kommit utifrån. Jag vill...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 641
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 128
Senast: Stergo
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 073
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp