Behov av bra tips mot MUGG, snabbt :D

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Johanna_E
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 4 134
Sv: Behov av bra tips mot MUGG, snabbt :D

Min häst har besvärats av mugg, länge. Kämpade emot det med dyra salvor och medel, som ändå inte hjälpte. En dag fick jag ett tips av en gammal stallmästare. Fiskleverolja, och i massor! Detta hjälper verkligen, även om det luktar lite illa. Det är inte äckligt dyrt heller! Sköljde benen noggrannt på pollen med ljummet vatten och gned därefter in fiskleveroljan. Man kan inte förvänta sig att se resultat direkt, men redan efter 2 veckor var ALLA tecken på mugg borta! Så fiskleverolja, och bara det, lönar sig verkligen att prova.

Liknande trådar

Hästvård Har en häst med mugg på ett bakben, har tvättat och behandlat i en månads tid nu, börjar ledsna på att det aldrig ger sig! Smörjer med... 2
Svar
21
· Visningar
7 194
Hästvård Är nybliven omhändertagare av en 2-årig nykastrerad kille. Storlek D-ponny av kallblodstyp. När han kom för ca 1,5 vecka sedan var han...
Svar
4
· Visningar
1 274
Hästvård Jag har börjat fundera över dessa fenomen efter vad som hänt mina hästar i sommar och sedan läst ett antal trådar här på buke. Jag har... 2 3
Svar
48
· Visningar
10 275
Senast: lady_vip
·
Hästvård Måste nu rådfråga er kloka bukare ;) Min Draumur har sedan länge "plågats" av diverse hudproblem, dels att han är mkt känslig för...
Svar
16
· Visningar
2 621
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V