Sv: Behöver hästar ha hagar???
Hur vet du att det inte skulle passa dina hästar om du inte testat ?
(för jag antar att du inte har det?!)
Jag tror nog att hästarna skulle må alldeles utmärkt, vare sig du vill eller inte.
Och anledningen till att vissa stuterier har lösdrift är för att fölen blir mer hållbara om de får vistas ute i sin uppväxt.
Det borde väl ändå du veta, som väl rider på hög nivå..(?)
Jag tror inte heller elitryttare kommer börja ha sina hästar på lösdrift, men förhoppningsvis kommer de i framtiden öppna upp ögonen och förstå att det är bra för hästarna med mycket utevistelse.
Och ja jag tror på att dina hästar är friska.
Pigga är ju självklart att de är om de går ute så lite. Min häst blir galen nu på vintern när hon går ute lika mycket som dina.
Jag har sett friska och pigga hästar som stått inne 22 timmar om dygnet.
Hur vet du att det inte skulle passa dina hästar om du inte testat ?
Jag tror nog att hästarna skulle må alldeles utmärkt, vare sig du vill eller inte.
Och anledningen till att vissa stuterier har lösdrift är för att fölen blir mer hållbara om de får vistas ute i sin uppväxt.
Det borde väl ändå du veta, som väl rider på hög nivå..(?)
Jag tror inte heller elitryttare kommer börja ha sina hästar på lösdrift, men förhoppningsvis kommer de i framtiden öppna upp ögonen och förstå att det är bra för hästarna med mycket utevistelse.
Och ja jag tror på att dina hästar är friska.
Pigga är ju självklart att de är om de går ute så lite. Min häst blir galen nu på vintern när hon går ute lika mycket som dina.
Jag har sett friska och pigga hästar som stått inne 22 timmar om dygnet.