Behöver lite med håll.

T

tantflour

Igår dök lite efterlängtade pengar upp. Så idag bokades det tid för Kastrering.
Men redan när jag lagt på så börja jag fundera och sen nu såg jag valpbilder här.

Har en JR med bra jaktstam, hon själv är eftersökshund och har drivit råddjur med framgång. Underbar i psyke både nu o som valp.
Men hon är inte rastypisk. Kom ut svart istället för vit.
Extremt söt tycker dom flest. Så skulle hon få en kull svarta JR så skulle dom säkert vara lättsålda.
Men pga att hon inte för fem öre är rastypisk, så tyker jag att man inte ska avla på henne.
Men mitt egna ego vill gärna ha en avkomma på henne.

Men den största anledningen till att hon ska kasteras är att hon lider verkligen när hon löper. Blir helt sänkt, varken leker, äter eller viftar på svans. Hon ligger i ett hörn och vill inte ens bli klappad.
Så valt är solklart hon behöver kastreras.
Men endå finns önskan av att ta en valp efter henne. Men jag har inte tid för en kull nästa löp.
Så varför ska mitt ego tvinga henne att lida tills jag har tid att ta en kull.

Så ja hon ska kasteras, behöver nog bara en klapp på ryggen åt rätt håll.
/Flor

Sv: Behöver lite med håll.

Kastrera och köp valp från samma linjer om du vill ha en till hund som är släkt med din. :)

Färgen är väl en sak, jag tycker löpbesvären låter värre och det är ju trist att avla vidare på det.

Hmm helt sant.
O det vill jag inte =)
Skogstrollet:Mamman är tagen ur avel, efter ett kejsarsnitt. Hennes bror går dock i avel, så en chans finns att få lite av samma gener. Eller så går jag helt åt andra hållet o tar en ny ras. Som även det finns planer på. Hmmm

Senast ändrad av en moderator:

Skogstrollet hade ju ett bra förslag =)

Det låter som att det är bäst för både henne och (icke) blivande valpar att hon kastreras.

Hihi =)
Tack.
Så rätt henne förre mig!
=)

Jo helt klart sant, vill inte att andra tikar ska behöva lida som hon =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka