Mysaan
Trådstartare
Jag har nu på äldre dagar efetr att ha varit skogsmulle i massa år bestämt mig för att skola om mig till westernryttare. Startade min omskolning med en clinic på en vecka vilket var väldigt lärorikt.
Nu problemet.
Jag känner mig som en jävla nybörjare och det är så hemskt att känna så. Jag sitter och spänner mig för att komma ihåg allt jag lärt mig och inte ta till det jag lärt mig som engelsk ryttare.
Det är supersvårt och trots att jag får hjälp och stöd så känns det och ser ut som en nybörjare som knappt aldrig har ridit.
Så nu undrar jag är det ås här för alla? Hur länge ska man kämpa med att försöka lära om innan man kan konstatera att det kanske är dags att kliva av hästryggen för gott?
Hur var det för er när ni omskola er och hur länge hade ni ridit innan ni omskola er?
Nu problemet.
Det är supersvårt och trots att jag får hjälp och stöd så känns det och ser ut som en nybörjare som knappt aldrig har ridit.
Så nu undrar jag är det ås här för alla? Hur länge ska man kämpa med att försöka lära om innan man kan konstatera att det kanske är dags att kliva av hästryggen för gott?
Hur var det för er när ni omskola er och hur länge hade ni ridit innan ni omskola er?