Behöver SNABBT svar ang försäljning av sadel IDAG

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ejohansson_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 087
E

ejohansson_

Som rubriken lyder behöver jag ett snabbt svar!
Jag ska sälja en Bates Caprilli dressyrsadel idag.
Jag hittar inte kvittot men har garantisedeln som intygar när och var den är köpt. räcker det för att garantin ska gälla?

tack för svar!

Sv: Behöver SNABBT svar ang försäljning av sadel IDAG

Jag kan tycka att det borde gälla, men det bästa är nog om du ringer till generalagenten eller en ÅF så får du ett säkert svar.

Är du säker på att garantin kan överlåtas?

I de flesta fall gäller garantin bara för den som först löste ut varan som ny.

Då undrar jag vad som ex gäller med en hästtransport. BOJ har ju 15 års garanti på sina alu-golv, gäller det också bara första ägaren?

borde räcka, men håller med om att du borde försöka få tag i någon på företaget som vet... (eller fråga 118 100...)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: aleeza
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 983
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Köpte en begagnad Bates Caprilli av en privatperson i maj i år. Valde att köpa en Bates för att kunna byta koppjärn eftersom det är en...
Svar
10
· Visningar
1 876
Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen... 2 3
Svar
44
· Visningar
12 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka