Behöver tips om Duschnin

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare virrpANNA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 329
V

virrpANNA

Hej!

Nu har sonen blivit lite över 9 månader och otroligt rörlig! Så nu behöver jag lite tips hur 17 jag ska lyckas duscha på morgonen utan att riskera någon olycka med sonen. Han kryper och så ställer han sig mot allt.

Jag har haft han sittandes precis nedanför badkaret i sin babysitter, men nu är han juh för stor för den.

Hur gör ni andra?

Att ha han sittandes på golvet nedanför badkaret går inte för han ställer sig upp mot badkarskanten och jag är rädd att han ska ramla, och sover gör han inte på morgonen så att jag kan duscha medan han sover :(

Sv: Behöver tips om Duschnin

Jag varvar mellan att ha sonen sittandes i sin barnstol (antilop från ikea) eller babysitter. Stolen har bord och så har jag satt på massa saker som han kan sitta och pula med. När han sitter i babysittern har han sitt babygym ovanför sig. Kan matstolen vara ett alternativ? Med selen på kanske och stolens rygg mot en vägg?

Hoppas det löser sig!

Mvh Miks

Jag varvar mellan att ha sonen sittandes i sin barnstol (antilop från ikea) eller babysitter. Stolen har bord och så har jag satt på massa saker som han kan sitta och pula med. När han sitter i babysittern har han sitt babygym ovanför sig. Kan matstolen vara ett alternativ? Med selen på kanske och stolens rygg mot en vägg?

Hoppas det löser sig!

Mvh Miks

det där med matstolen var juh super smart! Att jag inte tänkt på det tidigare :) Tack för tipset

Ett till tips är att knyta fast en sån där vagnmobil på bordet så inte prylarna kan åka ner. Skitsmart. Vi har dessutom en typ karusellpryl med sugpropp som sitter fast på bordet.

Skönt att jag kunde hjälpa till!

Mvh Miks

jag spände fast honom i barnvagnen och så fick han titta på när jag duschade. Han köpte det :)

ja alla sätt är bra utom de dåliga :) jag har ett badmonster och en jättedusch så vi har alltid duschat tillsammans (från att han var stor nog att sitta i en balja). men det är klart att det är skönt att duscha själv också, och då duschar jag när pappan är hemma.

när min man var hemma med vårt barn när han var i den åldern fick han följa med in i badet. Ett par leksaker så får barnet leka i duschen vid dina fötter? Mitt barn är iaf nöjd när han får leka i duschen, men så älskar han ju att duscha och bada också.

Säger som de andra; antingen ta med bebin in i duschen och duscha tillsammans eller ha honom i matstolen med lite leksaker! Att vänta tills pappan är hemma är ju också en bra idé.

Är barnhage inte politiskt korrekt längre? Jag vägrar att skaffa barn om inte jag får en barnhage! :D

Här i Österrike är barnhage inte ovanligt iaf, hur det är i Sverige har jag ingen aning om men jag vet iaf ingen som har det.

Jag skulle aldrig kunna använda matstolen, Emilia kan inte ens sitta i den när hon ska äta. Ska bara klättra ur och kan hon inte det blir det illvral.

Lustigt, på sjuttiotalet var det jättevanligt i Sverige, de flesta klassisars småsyskon hade barnhage. Det måste ju vara hur praktiskt som helst att ha om man vill få saker gjorda hemma utan att behöva vara beredd att agera nödbroms för barnet hela tiden.

Jag använde matstol (Antilop från IKEA) med sele och vi har även matbrickan så där kunde jag lägga leksaker, russin, rån eller andra saker som sysselsatt Rasmus under tiden jag duscha.

Är barnhage inte politiskt korrekt längre? Jag vägrar att skaffa barn om inte jag får en barnhage! :D

PK eller inte, jag har barnhage till Maja (snart 11 månader) en hemmagjord variant med kompostnät (förstärkt i topp och golv, så den är helt stabil) Annars hade jag aldrig kommit ut på morgonen för att få ut hästarna tex (tar max 5 min) Hon älskar att sitta i sin hage och leka ett stort plus är dessutom att hundarna ej kommer åt hennes saker :)

Så jag är en av de hemska som "låser barnet i bur":grin::D

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 095
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 432
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 783
Övr. Katt Vår kattungen fullkomligt älskar vatten! På gott och ont, han ska alltid vara med när vatten används. Med när man duschar/borstar...
Svar
0
· Visningar
551
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur