Behöver tips om stalltäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare maggan2
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 012
M

maggan2

Kan ngt ge ett tips om ett bra stalltäcke som andas men som inte har ull eller flis som ytter tyg (så att inte spånet kan fastnar). Typ ett termtäcke som andas.

Sv: Behöver tips om stalltäcke

Tror nog att termotäcken överlag andas, det har ju inte som utetäcken ett vattentätt yttertyg.

... dom e jättebra!

termotäcken kanske inte andas lika bra som utetäcken (bra sådana), men de är super att ha i boxen eftersom de ju har blank utsida. HW's finns i 150 g som hästen kan ha ganska långt in på våren!

Har förresten oftast samma täcke inne (förutsatt att det inte har regnat mycket så det är blött) som ute eftersom dagens utetäcken har så bra andasfunktion. Vi har inte särskillt varmt i vårt stall iofs så det är ingen större risk att det blir för varmt med utetäcket inne.

Tack

Tack för tipset! Precis vad jag var ute efter, uttryckte mig kanske lite oklart (skulle inte skrivit stalltäcke). Jag är ute efter ett lite varmare svett täcke typ ett ulltäcke, men med slät utsida.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 427
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka