Behövs skydd?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 846
S

Sweet

Jag har märkt att mitt varmblodiga travsto slår i hovarna ibland när hon skrittar. Tror att det är bakhovarna hon slår i hop. Jag har aldrig märkt av några svullnader eller nåt på hennes ben men ska jag sätta på bakbensskydd för säkerhets skull? Hon är oskodd.

Så länge hon bara slår ihop skorna med varann hjälper det nog inte med skydd, men stryker hon sig längre upp så behövs det. Min val stryker skorna mot varann bak men slår sig på kotorna fram, så där blir det skydd fram. Han är utåt tåad och sneställd på massa konstiga sätt *ler*

Mitt varmblod slår också ihop hovarna när han går. Den senaste tiden har han fått massage regelbundet och rör sig mycket bättre, men det är precis som om han måste lära sig "var han har" hovarna igen. :) Det är lite bambi-varning... ;)

Jag tänker köra med boots fram och strykkappor bak (där har han slagit i tidigare och trampat) men behöver också nåt mer på frambenen. Han behöver stöd för senorna och jag har gått nu och funderat på om "senskydd" (som är öppna fram) är nog stöd, eller om jag ska satsa på s.k. riddamasker eller vad jag ska göra.... Lindar idag men det är lite halvknöligt när det ska göras varje dag.
Nån som kan råda?

Jo, dom är bra, men det MÅSTE vara Proffesional's Choice, dom billiga kopiorna ger inte ett dugg stöd. Då är det bättre att linda!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 562
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022
  • Födda-24
Tillbaka