Bekvämare väst än RaceSafe?

Sv: Bekvämare väst än RaceSafe?

Mitt tips är en bullriding väst i skinn, finns att köpa hos bl.a. Ronny Åhman.
Märket är Ride Right och du kan välja med eller utan "ryggflärp". Finns i många olika storlekar och färger på lädret.

Senast ändrad:

Jag har både Racesafe, Jacson och Riders Company (den gamla med svart foder) alla västarna har separata paneler (som racesafen) och tycker att Jacsonvästen är den mjukaste och därmed bekvämast.

Jag har provar många västar men har bara hittat en som är riktigt skön, EQUIPAGE SÄKERHETSVÄST. Den är helt underbar och den enda som passar över brösten. Alla andra västar är gjorda för a-cupor! Bra också är att den är reglerbar i axlarna vilket gör att den är lätt att få att sitta bra om man vill ha något tjockare under. 1500 kr kostar den och min ser ut som ny efter två års flitigt användande och tvättande.

Har en racesafe och en äldre modell av airowear som är miljooner gånger skönare än racesafen!! Köpte rs för att ha på tävling eftersom den är snyggare, men använder alltid den gamla hemma :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
4 010
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈