Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen så brukar kardborrarna slitas ut med tiden. Och då funkar inte västen längre...
KL
Hur ofta behöver man byta säkerhetsväst? Har haft min underbara i säkert 7 år nu så känns som att de kanske börjar bli dax?
Har samma fråga om hjälm, haft i kanske 7 år också, aldrig ramlat på huvudet eller tappat den men materialet kanske föråldras?
Man ställer ju in med kardborrarna en gång och använder sedan dragkedjan på Outlynen så utslitna lär ju inte kardborrarna bli om man inte envisas med att ställa om den varje gång man ska rida men så mycket ändrar man sig nog inte mellan ridpassen så att det behövs, om det inte går ett par år mellan varje.![]()
Idag har jag en tipperary eventer och har varit jättenöjd med den! Den börjar dock efter idogt användande nötas sönder i tyget så en ny behöver inhandlas då den inte klarar många ridtimmar till.
Har provat Racesafe och jämfört med min tipperary är den rena pansarvästen! Gillar den inte!!!
//Alice
Jag tycker det verkar slita onödigt på dragkedjan om jag inte lossar på kardborren något när jag tar på mig västen (för att sen passa till den igen). Den mjuknar ju först vid kroppsvärmen s a s, men det kanske är onödigt meck![]()
KL
Hur ofta behöver man byta säkerhetsväst? Har haft min underbara i säkert 7 år nu så känns som att de kanske börjar bli dax?
Har samma fråga om hjälm, haft i kanske 7 år också, aldrig ramlat på huvudet eller tappat den men materialet kanske föråldras?