Belastningsfång!? *låångt*

Sv: Belastningsfång!? *låångt*

*kl*

Jag tycker också allt verkar konstigt, man byter vetrinär för att man inte vill behandla, han står utan beslag fastän han skulle behöva (det finns ex.vis frogsupports som använts för att minska smärtan vid fång) och nu får hästen (som troligtvis har ett långt större behov att få lägga sig ner för att minska smärtan stå ute? Vad har han för underlag ute? Vi har redan fått snö så jag kan åtminstone anta att det är hårt ute i markerna även söderut. Hästen måste få avlasta sig genom att stå på mjukt underlag (sand brukar fungera bäst).
Jag blir bara ledsen när jag läser det här!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
946
Senast: Sirap
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 229
Senast: manda
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 662
Senast: Sirap
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 145
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp