Belgisk häst...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tina_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 4 649
T

Tina_86

För ca en månad sen var jag på hästak i tingsryd och köpte en importerad häst från belgien. Ett halvblod då... i beligen säger dom belgiskt varmblod tror jag...
Jag vill veta lite mer om hennes pappa och gärna hennes mamma också.. jag har hela hennes stamtavla. Det skulle va kul att veta va hon har för stam och vad hennes föräldrar har "gjort".....
Vet ni vart man kan hitta stammen och så? Vart kan ja söka? Jag har sökt både på altavista och på google... utan så jättebra resultat.. Och jag Kanske kan ha sett en bild på hennes pappa men jag är inte 100% ssäker på att de va han som var på bilden.... Hennes pappa heter Papi De La Lande och hennes mamma heter Nadrine Van´t Pieronzeohof (hoppas att jag stavat rätt på de sista.... Min pålle heter Quinta Van´t Pieronzeohof.. samma som mamman...
Hoppas ni kan hjälpa mig lite.... Jag vill ha lite allmän fakta... HELST på svenska :crazy:

Tina :banana: :banana:

Till BÅDA som svarat ovan:

det är meningen att man ska svara HÄR!!!
Man bör åtminstone ge viss information här, så att man inte MÅSTE lämna bukefalos och leta på någon annan sida för att hitta vad man söker.
Det är SEN tillåtet att länka till sidor där man kan hitta FÖRDJUPAD information, men inlägg som enbart innehå¨ller länkar bör UNDVIKAS!
Se även bukefalos regelsamling - länk finns LÄNGST NER på ALLA forumsidor!

Tack för era länkar!
Men jag skulle gärna vilja ha lite fakta om honom och lite bilder och så.... eller de kanske inte går att hitta!?
Någon annan som kan hjälpa mig?

Det enda jag kan få fram är att han är av fransk härstamning, f.1981, brun, 168 cm och att han verkar lämna hoppavkommor.
Pappan har lämnat 2 söner till, Quairos du Mesnil f.1982 och Papa II f.1981. Den senare är också i avel i Belgien.
Jiloi är morfar till For de la Hardière och Elu de la Hardière, båda står i avel i Frankrike.

Mvh Åsa
Mamman hittar jag inget på. Du får hemskt gärna skriva ner mer stam på Nadine.

Mer info. kan du kanske få om du skriver/mailar ner till BWP. Du kanske kan få en föllista på Nadine t ex.

Tck för ditt svar! de e jättekul att veta! jag ska ta reda lite mer om nadrine...
Jag skriver igen snart..

Tina :smirk:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 738
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 407
Senast: Johanna1988
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 561
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen... 2
Svar
21
· Visningar
5 439
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025