Bukefalos 28 år!

benlindor under skydd?

A

Aeternum

Jag behöver hjälp.
Jag har en väldigt känslig häst och när jag rider honom med arbetsbandage + skydd funkar det hyffsat.
För han behöver stödet av bandaget men skyddet av skydden.
Får man tävla så?
 
Sv: benlindor under skydd?

klart man får tävla så, red min ena storhäst på det viset, pga att hon var så känslig.
 
Sv: benlindor under skydd?

Ja, äntligen en som frågar detta! Jag har också en sån polle... Och har frågat dommare på tävlingsbanor men dom "vet inte"...

Men jag tror väl att de måste vara ok, för jag tyckte att det var en som red världskupphoppningen i tisdags med lindor fran (?) eller om det kanske bara var jag som fick för mig det..
 
Sv: benlindor under skydd?

Det är ok, iaf ingen som sagt åt mig när jag ridit så. Det är ju inte så vanligt att de kollar benen på hästen eller vilka skydd man rider med, mer än på större internationella tävlingar. Lindor och skydd är ju inget konstigt, då det inte är vikter eller dylikt inblandat.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 633
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
420
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst står på klinik med opererat öga efter att ha petat in en pinne i det. Det är femte gången hon lyckas skada ögat, dock första...
Svar
11
· Visningar
752
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
1 035
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp