benlindor under skydd?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Aeternum
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 155
A

Aeternum

Jag behöver hjälp.
Jag har en väldigt känslig häst och när jag rider honom med arbetsbandage + skydd funkar det hyffsat.
För han behöver stödet av bandaget men skyddet av skydden.
Får man tävla så?

Sv: benlindor under skydd?

klart man får tävla så, red min ena storhäst på det viset, pga att hon var så känslig.

Ja, äntligen en som frågar detta! Jag har också en sån polle... Och har frågat dommare på tävlingsbanor men dom "vet inte"...

Men jag tror väl att de måste vara ok, för jag tyckte att det var en som red världskupphoppningen i tisdags med lindor fran (?) eller om det kanske bara var jag som fick för mig det..

Det är ok, iaf ingen som sagt åt mig när jag ridit så. Det är ju inte så vanligt att de kollar benen på hästen eller vilka skydd man rider med, mer än på större internationella tävlingar. Lindor och skydd är ju inget konstigt, då det inte är vikter eller dylikt inblandat.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
299
Senast: KesoNeso
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Roheryn
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka