Benlindor...

Russis

Trådstartare
Elastiska ridbandage med snören....
Skulle linda benen igår men hittade bara en rosa och en lila linda :eek: (undrar vart dom andra tagit vägen... :confused: ). Oturligt nog (eller ska man säga turligt nog ;) ) så gick den rosa i sönder i snöret, så den gick inte att använda.

Nu till frågan:
Dessa benlindor är nog väldigt gamla... Är det så att snörena på gamla benlindor helt enkelt går i sönder efter en tid? Eller beror det på kvalitet?

Vilket föredrar ni: kardborreknäppning eller snören?
Känner att jag nu måste satsa på nya benlindor (eftersom att jag nu bara har en lila verkar det som..) så det skulle vara bra att veta vilket som är bäst. Har ingen lust att få trasiga snören igen!

Hur är benlindorna (elastiska) från B*rjes? Dom har väl olika, men t ex dom som kostar ca 80-100 kr för 4 st.

Sv: Benlindor...

satsa på ett par från equiline, dom är kanhända lite dyrare men ack så mycket bättre!

Jag har ett par gamla röda med snören, men de går ju lätt upp. Bättre med kardborr, det är nog därför man bara kan hitta såna nuförtiden nästan! :)

Då får det nog bli med kardborre... Vart köper man equiline och vad kostar dom?

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 976
Hästmänniskan Jag har haft min ponny utlånad på foder jag skickade med bla en sele till henne denna sele var inte ny och en rem hade gått lite... 2
Svar
31
· Visningar
1 852
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V