Benskydd bak i hagen

lady_vip

Trådstartare
Min ena är expert på att slå sig och bli sparkad, innan hade det mindre betydelse eftersom hon inte reds regelbundet, men nu är det så tråkigt att behöva ställa av för onödiga sårskador.

Men vad är att rekommendera? Benskydd + boots? Bara benskydd? De som är både och? Material?

Vet att de flesta bara har fram, men min behöver som sagt bara bak och i vissa fall boots fram (veckan innan hovis kommer)... Det bör vara perfekt passform, utan "hårda" grejer, hållbart och inte kosta hur mycket som helst då jag antar att även de kommer gå isönder...

Har sett något på nåt som hette nåt i stil med good4yuorhorse eller nåt sånt, nån som har benskydd därifrån?

//E

Sv: Benskydd bak i hagen

ifall jag skulle ha hagskydd skulle jag nog köpa ett par strykkappor ifrån ex hööks eller liknande... billiga och dom funkar som hagskydd!!

Min häst har skydd fram i hagen, han är också expert på att slå sig. Jag har H**ks svarta skydd, de med "hål" i, som fungerar väldigt bra, blir inte så varmt osv. Är inte heller så dyra :)

Men de med hål skaver ju efter en vanlig ridtur, hur ska det då gå när de går med dem en hel dag?

//E

Problemet för mig, jag kanske är ensam om det, att bakbensdamasker oftast har så himla dålig passform... Antingen så är mina hästar konstiga eller så köper jag hela tiden fel benskydd. Hon har ett par vanliga, superbilliga, som jag tror jag har köpt på börjes, det tog en dag, sen hade de kasat ner och var trasiga...

//E

Min häst klär av sig benskydd, har provat senskydd, strykkappor, heltäckande... Enda som funkar hyfsat är Shires Jo Boots, höga mjuka damasker. Googla.

Ok, jag ska söka efter det, tack!

Passar de även bra bak? För det kan ju inte bara vara jag som upplever att det är svårt att hitta benskydd som sitter bra bak...

//E

mina hästar har heltäckande skydd i hagen. Från precis under knäet till nr under kotan. Men köp skydd utan elastiska spännen, så att det inte blir problem med blodcirkulatuon och så.

men köp sån "fältskydd" då, á la professional choice fast lite billigare?

aysha skrev:
Min häst har skydd fram i hagen, han är också expert på att slå sig. Jag har H**ks svarta skydd, de med "hål" i, som fungerar väldigt bra, blir inte så varmt osv. Är inte heller så dyra :)

Dom har jag också hört är jättebra :)

Dollar

Inte på min häst :)
Men det är väl som allt annat, vissa saker som passa jättebra på vissa passar inte alls på andra...

mina har alltid haft eskadron strykkappor i hagen har hållit kanonbra och sitter där de ska

Läste senskydd först ;)

Mhm, ska självklart kolla upp det!

Och Centaur!! Jag hittar inte dina skydd nånstans....

//E

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 168
Senast: Jamtland
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Liten
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 368
Senast: WildHorse
·
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja... 2 3
Svar
47
· Visningar
16 012
Senast: BobberiBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka