Benskydd i läder

I

Iza

Letar efer vanliga damasker, ej senskydd, i läder och fårskinnsinsida. Men hittar inga. Har ni några ideér om vart jag kan vända mig?
 
Ett tips är att du köper skydden för sig och fårskinnet för sig, för det blir skitigt, och då kan det vara trevligt att kunna göra rent... :smirk:
Jag har köp mina skydd på börjes, för jag ville absolut ha bruna, och dom är inte särskilt dyra alls! :)
 
jag rekomenderar INTE att köpa fårskinn som du lägger i. har sett flera fall där de gilder ner och åker av!
dy'on & hg har skitfina med ludd :)
 
Har Dýon damasker/strykkappor i läder? Har nämligen inte sett några, utan bara senskydd.

(Heter det damasker? Jag kanske har valt ett illa ord. Benskydd som sluter om hela skenbenet, ej bara senan, sånna är det jag menar)
 
Har jag aldrig varit med om... Först så gjorde jag misstaget att köpa med paddarna fastsatta, det gick väldigt dåligt att göra rent dom... Sen köpte jag med paddar som man lägger i själv, och blev mycket nöjd! Har aldrig märkt att dom skulle glida av... Har väl haft tur, jag! :D
 
Har sett såna på fälttävlanshästar, men det är inte så vanligt.... Varför kan du inte ha vanliga senskydd? :confused:
 
Hon kanske vill rida dressyr i dem...?
Sådana ville jag ha förrut, tkr det är skitsnyggt :love: Mattias Jansson har sådana, skitsnygga, men jag lyckas aldrig hitta sådana... :(
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är i behov av sadelgjorsspänneskydd, i brist på tillräckligt långa dressyrgjordar, men hittar ingenting i sverige som säljer dom...
Svar
6
· Visningar
431
Utrustning Bröstan på min sele var med om en liten olycka och behöver sys ihop igen (och ersätta lite läder) men jag känner att jag inte skulle...
Svar
1
· Visningar
351
Senast: yamyam
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med Och som INTE är i läder :(. Har...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Emma-pemma
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp