Hjälp mig hitta stövlar!

GardenAngel

Trådstartare
Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har sett att Mountain Horse och Ariat har liknande stövlar. Kruxet är att jag har stora vader - jag har 39/40 i skor men mina vader är 47cm på bredaste stället. Jag tycker att jag letat länge men jag vet också att Buke brukar veta på råd, och är mästare på att leta fram alternativ som man själv inte hittar :D
Jag är öppen för andra typer av stövlar också, i stil med höga Timberland med snörning eller likande. Men jag vill gärna att de är i brunt läder (imitation går bra) och vara iaf upp till mitt på vaden i längd.
Någon som har tips?
 
Uppdaterar min egen tråd, ifall någon annan hittar den och letar efter samma sak som jag, nån gång. Så, håll till godo!

Jag har hittat mina stövlar! :love: Hittade märket Ulla Popken som gör kläder i stora storlekar, även skor och stövlar. Har haft stövlarna i någon månad och är otroligt imponerad av både passform och kvalitet!
 

Bifogade filer

  • IMG_3830.jpeg
    IMG_3830.jpeg
    318,6 KB · Visningar: 65

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Måste se mitt favoritpar fivefingers som slut snart, tån åker hellre ut genom hålet bredvid och sulan har många sprickor. Jag beställde...
2
Svar
26
· Visningar
2 109
Senast: Ms_Antrop
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 527
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
6 632
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp