Benskydd i Medium storlek.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Piccoliiina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 728
P

Piccoliiina

Hej!
Jag har en D-ponny (1.46).
Normalt- lite kraftigt byggd. Han har ganska grova ben..men ändå inget men lägger märke till så. När jag då skulle köpa benskydd till honom köpte jag i ponnystorlek, då det ändast fanns i ponny o full storlek. Men dom var ju aldeles för små! Både bak och fram. Fram täckte dom inte ens hela senan..o han har ändå ganska korta fram ben. Och bak... knappt dom hjälper. Men jag har varit runt i många olika affärer och letat efter mediun storlekar..i ett nått så normalt pris men har inte ens hittat några sådna benskydd.(Jag har provat min kompis benskydd i Full-storlek..men dom var ju helt förstora) Hittar inte några nånstans. Är det någon mer än jag som har, eller som haft samma problem? Tacksamm för hjälp, då bra benskydd är extra viktigt efter som vi är hoppare!
Nu ska jag till Falsterbo, det är min sissta chans..

Mvh Piccoliiina.

Sv: Benskydd i Medium storlek.

Veredus är ju som sagt stora i storlekarna!

Finns i S, M och L!

Har liknande problem med min pålla och har beställt Lamicell-skydd till henne då dessa ska vara ganska små i full stl. enligt butiken. Dessa är rätt lika andra pro-skydd (Hampa Pro, Catago Pro o.s.v.) finns även Lamicell Pro, men det är inte de jag beställt utan ett par som liknar dessa. Ligger på ca 500:- i pris för fram + bak, alltså superbilligt:)

Veredus!! finns som sagt i storlekarna S, M, L
min D-ponny har M och de är på gränsen till lite för stora och han har rätt små eller normalstora ben så M borde nog passa en lite grövre..

eskadron är små i storlekarna o korta i resåren. Verdus, hampa o JW i pony stl är betydligt större.

Liknande trådar

Utrustning Funderar lite på att köpa benskydd till hästen och undrar vad man bör välja för storlek till 160 cm hög häst, om man har full på...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Hej! Jag har en maxad d-ponny som har ganska långa ben men dom är också väldigt ädla små ben. Det jag då behöver hjälp med är att hitta...
Svar
3
· Visningar
594
Utrustning Behöver köpa nya benskydd till valacken och behöver tips då jag inte hittat några som jag tycker har det jag söker. Jag vill ha...
Svar
11
· Visningar
1 518
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 447
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023