Benskydd i Sverige

Sv: Benskydd i Sverige

Ta kontakt med någon som säljer eskadron och visa bilden...
Då kan dom säkert beställa hem dom.

Jag har för mig jag såg ett par av dem hos Horze i Stockholm förrut...

"Attractive design in a new look. A hard shell is integrated between robust artificial leather outer material and the 5.5 mm thick Neoprene lining so as to protect the horse's leg against knocks"

Vet att jag sett dom i en dansk nätbutik så borde finnas i sverige också.

Tycker dock att dom är väldigt fula och klumpiga, med kardborren som står ut så där. :crazy:
Finns sååå många andra snyggare skydd i svart och vitt...

De var jättesnygga!

Men är spännena bara enkel kardborre eller knäpps de omlott på något vis-hade känts stabilare så... Hade gärna haft de fodrade med fårskinn också...

Dom skydden blev ja lite sugen på:P Vad är dom gjorda av för material?

jag har sett dom här uppe i sthlm vet jag! vet inte var i övriga Sverige de säljs...har klämt på dem såklart...skulle helt klart lägga ner pengar och köpa dem!!

Skara Hästsport har dem, eller kan iallafall ta hem dem. Jag har själv de bootsen. Mycket lättare att hålla rena än de gamla Eskadron.

i kungsängen och på horze vid infra city tror jag hade dom...ring och fråga vettja!!

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
458
Senast: warg
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 325
Senast: Tantan
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka