Benskydd, lindor?

Sv: Benskydd, lindor?

nässla skrev:
Det var jag som var ute och cyklade lite, jag tänkte på Hööks skydd som finns i latte och grått. De ligger nog i samma korg i varuhuset, det var därför jag trodde det var ett set...

Ok.. Men det var ju bakstrykkappor, var det inte det? De är väl till ifall hästen slår ihop hovarna eller nå sånt?

Irona skrev:
Å, jag har precis samma problem som du! :) jättebra, jag får också checka runt i den här tråden nu... :P
Vad har alla här och erbjuda för förslag? JAG VILL HA! :P:rofl:

Hoff, tuuur! Känner mig helt vilse i "benskyddsdjungeln" ;) Själv ska jag inköpa ett par från hööks, de heter Equi-Guard Jump off, eller nå sånt. Svarta, fina och precis vad jag letar efter. Fast nu har jag fått förslag på ett par andra. De finns i Latte & Grå. Ser ut att vara av bra kvalitet! också från hööks.. Trogen hööks-handlare som du märker :p Vad ska du ha på bakbenen? Funderar fortfarande på att kanske lina dem. Men svårt, då vi rider i skogen. SKa funderar vidare! lycka till!

Jo, det är ju bakstrykkappor och såna är väl främst tänka att skydda mot slag från den andra bakhoven.
Men det finns ju inte så mycket annat som kan skada ett bakben, möjligtvis kvistar och sådant då men det är ju ändå i första hand kotan man vill skydda... Personligen tycker jag att många höga bakbensskydd är klumpiga, och de som är hyfsat smidiga är ofta i sådana material som suger upp vatten.
Så ska jag ha bakbensskydd för uteridning har jag helst låga skydd dvs. strykkappor.

nässla skrev:
Jo, det är ju bakstrykkappor och såna är väl främst tänka att skydda mot slag från den andra bakhoven.
Men det finns ju inte så mycket annat som kan skada ett bakben, möjligtvis kvistar och sådant då men det är ju ändå i första hand kotan man vill skydda... Personligen tycker jag att många höga bakbensskydd är klumpiga, och de som är hyfsat smidiga är ofta i sådana material som suger upp vatten.
Så ska jag ha bakbensskydd för uteridning har jag helst låga skydd dvs. strykkappor.

Ok.. Ja, får väl införskaffa ett par sådana. Vad gör man inte för sin bästa vän? :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 310
Senast: lillamy73
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: Liten
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 364
Senast: WildHorse
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka